۱۳۹۲ بهمن ۶, یکشنبه

عبدالحسین مختاباد با آثار خاطره انگیز روی استیج رفت

عبدالحسین مختاباد همراه با گروه موسیقی رودکی، سوم بهمن ماه در سالن همایش های برج میلاد تهران روی استیج رفت. این کنسرت به همت موسسه «آوای هنر» به مدیریت «محمد جلیل‌پور» برگزار شد.

دکتر مختاباد در حالی روی استیج رفت که عده‌ای با انتشار مطالبی به حاشیه سازی در خصوص چگونگی برگزاری این کنسرت پرداختند.
به گزارش موسیقی ما، سید علی نیکونیا مدیر روابط عمومی موسسه آوای هنر اظهار داشت: کنسرت جناب آقای مختاباد پیرو برگزاری کنسرت های سنتی قبلی موسسه آوای هنر برگزار شده و استقبال علاقه مندان موسیقی ایشان را به همراه داشته است. تمامی هزینه ها و مخارج این کنسرت همانند تمامی کنسرت های دیگر توسط بلیت فروشی و جذب اسپانسر بخش خصوصی تامین شده است. تبلیغات محیطی که یکی از عناصر اطلاع رسانی کنسرت های سنتی است نیز حسب نیاز با اخذ مجوز های لازم مورد استفاده قرار گرفته است.


عبدالحسین مختاباد، اکبر گلپایگانی و مجید اخشابی

این کنسرت در دو بخش اجرا شد که بخش اول به دستگاه شور و بخش دوم به بیات اصفهان اختصاص داشت. تنظیم کلیه قطعات برای ارکستر در این کنسرت بر عهده بهزاد خدارحمی بود. وی از شاگردان فریدون شهبازیان و زنده یاد مجتبی میرزاده بوده است.
در بخش اول قطعات در حجاب با شعر حافظ و آهنگسازی عبدالحسین مختاباد، قطعه مشهور و پرطرفدار شبانگاهان با شعری از ساعد باقری و آهنگسازی عبدالحسین مختاباد، منتظرت بودم با شعر معینی کرمانشاهی و آهنگ مجید وفادار، پیمانه خالی با شعر و آهنگی از هنرمند افغانی و کهربا با شعری از هوشنگ ابتهاج و آهنگ عبدالحسین مختاباد اجرا شدند.
بخش دوم این برنامه با قطعه بی کلام مقدمه اصفهان اثر بهزاد خدارحمی آغاز شد و در ادامه چرا چرا با شعر سیمین بهبهانی و آهنگسازی حبیب الله بدیعی و شبهای رویایی با شعر بامداد جویباری و آهنگسازی عبدالحسین مختاباد به اجرا در آمدند. کنسرت با اجرای قطعه بی کلام شادمانه اثر بهزاد خدارحمی ادامه یافت و در پایان تصنیف ماندگار تمنای وصال با شعر شیخ بهایی و آهنگ عبدالحسین مختاباد اجرا شد.
استاد اکبر گلپایگانی، محمدعلی بهمنی، رسول نجفیان، علی ترابی، مجید اخشابی و عباس سجادی، از جمله چهره هایی بودند که به تماشای این کنسرت نشستند.

هیچ نظری موجود نیست: