۱۳۹۲ دی ۱۰, سه‌شنبه

ویگن، فردین و کارو در مراسم ازدواج جهان پهلوان تختی + عکس

قدیمی ها - پرهام شریعتی: غلامرضا تختی و فاطمه توکلی یا شهلا توکلی به رغم اختلاف طبقاتی که با هم داشتند سر سفره عقد می نشینند.

مراسم از ساعت سه بعد از ظهر در خانه ای واقع در محله نمازی برگزار می شود. غلامرضا تختی با کت و شلوار تیره با یک پاپیون که مدام اذیتش می کرد به استقبال عروس می رود که با حضور خبرنگاران و عکاسان ورزشی متعددی همراه بود. مراسم ساعت ۴ با قرائت خطبه عقد آغاز می شود. خطبه عقد غلامرضا تختی با آنچه که در عرف رایج است کمی متفاوت می شود. مادر تختی از عاقد می خواهد به جای اینکه سه بار عقد را بخواند به نیت پنج تن، عقد را ۵ بار بخواند که با گریه حاضران همراه می شود و فاطمه توکلی در پنجمین بار بله را به داماد می گوید.
مهریه این عروس و داماد در ابتدا قرار بود یک میلیون ریال باشد که پدر عروس به دلیل علاقه زیادی که به داماد خود داشت این رقم را ۵۰۰ هزار ریال اعلام می کند و می گوید: توافق و سعادت این زوج بهترین مهریه بین آنها است.
در مراسم عروسی تختی ۴۰ سبد گل برای عروس فرستاده شد که بزرگترین آن را هیات تحریره مجله روشنفکر فرستاد البته یک سبد گل ویژه هم از سوی دانشجویان سال دوم دانشکده تکنولوژی دانشگاه امیرکبیر برای عروس فرستاده شد که فاطمه توکلی در همان دانشکده درس می خواند. از میهمانان ورزشی و هنری مراسم عروسی تختی می توان به سید محمد حقیقت دبیر فدراسیون کشتی، عباس زندی، امامعلی حبیبی، منصور مهدی زاده، محمدعلی فردین و... آن زمان اشاره داشت. ویگن خواننده معروف و کارو شاعر آن دوره هم از میهمانان تختی هستند که کارو با یک سبد گل آخرین میهمان این مراسم به شمار می رود. کارو روی سبد گل خود کارتی با این عبارت نوشته بود: تقدیم به تختی انسان واقعی و همسرش.


غلامرضا تختی و ویگن


غلامرضا تختی و ویگن


غلامرضا تختی و محمدعلی فردین


مهدی زاده و غلامرضا تختی


غلامرضا تختی

هیچ نظری موجود نیست: