۱۳۹۲ آبان ۱۲, یکشنبه

هما روستا در بیمارستان بستری شد

هما روستا به دلیل بیماری در بیمارستان لاله تهران بستری شد. به این دلیل این بازیگر شناخته شده تئاتر و سینما در مراسم بزرگداشتش در دوازدهمین جشن انجمن نویسندگان و منتقدان تئاتر نمی تواند شرکت کند.

روستا در یک سال گذشته و بعد از درگذشت حمید سمندریان با وجود اندوه فراوان برای از دست دادن استاد و همسرش تلاش های زیادی برای جریان داشتن یکی از بنیانگذاران کارگردانی ایران داشته است. یکی از مهم ترین این تلاش ها راه اندازی آکادمی تئاتر سمندریان است که اردیبهشت ماه همزمان با سالروز تولد حمید سمندریان آغاز به کار کرد.
انجمن منتقدان و نویسندگان تئاتر در دوازدهمین جشن خود از او تقدیر کرد. اما شدت بیماری باعث شد تا روز پنجشنبه ۹ آبان به بیمارستان منتقل شود و نتواند در این مراسم شرکت کند. روستا در کلیپی که در این مراسم پخش شد از سابقه تئاتری خود و آشنایی اش با حمید سمندریان می گفت.
این مراسم با قرائت پیام روستا از بیمارستان توسط نماینده او ادامه یافت. روستا در این پیام با ابراز تاسف از اینکه حضور ندارد، داشتن تئاتر خوب و تاثیرگذار را بدون وجود نقد کارشناسانه امکان پذیر ندانسته و گفته بود: یک منتقد نیز باید به مانند یک هنرمند مدام روی خود کار کند و با مطالعه و آشنایی با سبک ها و اتفاقات هنری، جهان صاحب نظر شود. این صاحب نظر بودن باعث می شود تا هنرمندان از طریق نقد تاثیرگذار یک منتقد آگاه، نقاط ضعف آثار خود را شناسایی و در رفع آن و در نهایت رشد تئاتر تلاش کنند. روستا سلیقه ای برخورد نکردن با تئاتر را به عنوان یک ویژگی مهم برای منتقد دانست.

هیچ نظری موجود نیست: