۱۳۹۲ آبان ۱۲, یکشنبه

علی نصیریان: اعتبار فرهنگ را به بخش های دیگر تزریق می کنند

استاد تئاتر و بازیگر سینما با انتقاد از اختصاص بودجه فرهنگ کشور به دیگر بخش ها گفت: فرهنگ پی و بنیاد تمام کارها ست لذا باید بیش از این به آن بها داده شود.

به گزارش فارس، نصیریان اظهار داشت: در هنر تئاتر آنقدر ظرفیت آموزش وجود ندارد که تمام پهنه گسترده ایران اسلامی را فرا بگیرد، پس در این شرایط خود آموزی، خلاقیت و نوآوری بهترین راه موفقیت هنرمندان این عرصه است. سرنخ گرفتن و تقلید از بزرگان این عرصه اشکالی ندارد اما هنرمندان شهرستان نباید از طرفیت خدادادی هوش و استعداد خود نیز غافل شوند.
من معتقدم در گوشه و کنار کشور بهترین استعدادهای هنر تئاتر وجود دارند که باید ظرفیت را برای بروز آنها مهیا کرد. به تئاتر شهرستان در قبل و بعد از انقلاب آن طور که باید رسیدگی نمی شد، در بعد از انقلاب به دلیل وسعت، جمعیت و گستردگی و علاقمند شدن به حیطه ارتباطات جمعی خیلی ها نسبت به هنر نمایش بینا شدند.

در سال 1330 تنها یک کتاب تئاتر در کل کشور وجود داشت به نام تئاتر نوشین، ما وارد عرصه تئاتر شدیم اما امروز شما هنرمندان جوان در شهرستان ها از طرفیت های بسیار خوبی مانند مجله، اینترنت، کتاب و غیره بهره مند هستید که باید از فرصت برای بروز استعدادهای خود استفاده کنید. امروز در عرصه تئاتر ظرفیت بسیار زیاد  است، اما جواب گویی بسیار کم است، هر چه اعتبار از هر بخشی کم می آید از قسمت فرهنگی به آن تزریق می کنند در حالی که فرهنگ پی و بنیاد تمام کارهاست.

هیچ نظری موجود نیست: