۱۳۹۲ شهریور ۲۳, شنبه

انتشار عکس های ویژه سعدی افشار

گروه تئاتر «پاپتی ها» تصاویری ویژه از سعدی افشار هنرمند پیشکسوت سیاه بازی را همزمان با جشنواره تئاتر آیینی سنتی در اختیار گروه های جوان قرار می دهند.

هادی عامل هاشمی یکی از اعضای این گروه که در این دوره از جشنواره نمایش «مضحکه دزدها» را اجرا می کند، به ایسنا گفت: گروه ما پکیجی را که شامل تصاویر سعدی افشار و نمونه های نوین تخته حوضی است در اختیار گروه های شهرستانی و نسل جوان قرار می دهد.
این کارگردان تئاتر یادآور شد: در تجربه های قبلی گروه مان که کارگاه های تخت حوضی را برگزار کردیم، متوجه اهمیت انتقال تجربه ها به نسل جوان شدیم و قرار شد آرشیوی از نمونه های تخت حوضی را در اختیار نسل جوان قرار بدهیم. علاوه بر این نگار عابدی و هدایت هاشمی دو تن از اعضای گروه ما در سفرهایی که داشتند، توانستند تصاویری ویژه از زنده یاد سعدی افشار به دست آورند که همه این ها در مجموعه ای گردآوری شده است.


سعدی افشار


این کارگردان تئاتر اضافه کرد: ما پیشنهاد گردآوری این مجموعه را به جشنواره تئاتر آیینی سنتی ارائه کردیم اما از آنجا که جشنواره بودجه ناچیزی در اختیار داشت، نمی توانست این مجموعه را منتشر کند به همین دلیل هدایت هاشمی به صورت شخصی هزینه این گردآوری را تقبل کرد. به گفته او، این مجموعه شامل تصاویری از سعدی افشار، نمایش های «یک نوکر و دو ارباب» کارحمید پورآذری،«آخ آگه بارون بزنه»کار هادی عامل و... نمونه دیگر از تخت حوضی های نوین است و این آثار توسط داوود فتحعلی بیگی، مهدی صفاری نژاد و هادی عامل هاشمی گردآوری شده است.

هیچ نظری موجود نیست: