۱۳۹۱ اسفند ۲۱, دوشنبه

گروه تئاتر «مردم» احیا شد / علی نصیریان به دنبال گردهم آوردن بزرگان تئاتر


گروه تئاتر «مردم» که پیش از انقلاب به سرپرستی علی نصیریان و با حضور فخری خوروش، جمیله شیخی، محمد علی کشاورز، عزت‌الله انتظامی و اسماعیل داورفر فعالیت می کرد فعالیت مجدد خود را آغاز کرده است.

به گزارش هنر آنلاین، گروه تئاتر «مردم» یکی از گروه‌های فعال پیش از انقلاب است که با حضور پیشکسوتان تئاتر فعالیت می‌کرد. سرپرستی این گروه را علی نصیریان بر عهده داشت و اعضای این گروه فخری خوروش، زنده یاد جمیله شیخی، محمد علی کشاورز، عزت الله انتظامی و زنده یاد اسماعیل داور فر بودند و در دهه میانی 40 ایرج راد و داریوش مودبیان به این گروه پیوستند.
این گروه با فعالیت خود در آن سال ها جریان تئاتری را شکل داده و آثار متنوعی را بر روی صحنه بردند، پس از پیروزی انقلاب اسلامی اعضای گروه پراکنده شده و هریک جدا فعالیت تئاتری خود را ادامه دادند. داریوش مودبیان در این رابطه گفت: گروه تئاتر «مردم» به سرپرستی علی نصیریان فعالیت خود را آغاز کرده و به تدریج در حال شکل گیری است. قرار است در نیمه نخست سال 92 نمایش «قرار داد با جهنم» به عنوان اثری از این گروه به روی صحنه برود. این اثر با ژانر کمدی اجرا می‌شود. طنزی که سرشار از اندیشه بوده نه اینکه صرفا بخنداند بلکه انسان را به فکر فرو برد یا اینکه در پس خنده اندیشه ای حاصل بشود و یا اندیشه ای ما را به سمت خنده ببرد.
«قرار داد با جهنم» با کارگردانی داریوش مودبیان و ایفای نقش داریوش مودبیان و کوروش سلیمانی از 17 فروردین در تماشاخانه ایرانشهر سالن استاد سمندریان ساعت 20:30 به روی صحنه می‌رود.

هیچ نظری موجود نیست: