۱۳۹۱ اسفند ۶, یکشنبه

کتاب سیمین دانشور همزمان با سالروز درگذشت وی منتشر می شود


کارگردان مستند سیمین دانشور از عرضه کتاب مجموعه مصاحبه های این نویسنده ایرانی همزمان با سالروز درگذشت وی خبر داد.

سیدجواد میرهاشمی مستندساز در گفت وگو با فارس درباره روند ساخت مستند «بی سرو سیمین» با محوریت زندگی سیمین دانشور گفت: این مستند همچنان در مرحله تدوین و تصویربرداری است و من ترجیح دادم تا پیدا شدن سرمایه گذار برای این فیلم، کتاب «بی سرو سیمین» را تکمیل کنم.
در تدوین فیلم و بازبینی های گفت و گوها، احساس کردم کنار گذاشتن بخش اعظم گفته ها و اکتفا کردن به بخش کمی از این گفت وگوها بسیار حیف است، بنابراین تصمیم گرفتم مجموعه این گفت و گوها را در قالب یک کتاب در کنار فیلم مستند ایشان منتشر کنم. کتاب «بی سرو سیمین» چشم انداز کاملی به پهنه ادبیات معاصر ایران- به بهانه گرامیداشت یاد و میراث سیمین دانشور- است که مصاحبه با اساتید ادبی و پژوهشگرانی چون محمود دولت آبادی، جمال میرصادقی، رضا براهنی، سیمین بهبهانی، محمد علی سپانلو، جواد مجابی، علی دهباشی، فرخنده حاجی زاده در آن گنجانده شده است.
وی در ادامه بیان داشت: اگر کارها به موقع انجام شود قصد دارم مجموعه گفت  وگوهای این مستند را در قالب کتاب، به نمایشگاه بین المللی کتاب عرضه کنیم. سیمین دانشور خالق «سووشون» 8 اردیبهشت 1300 در شیراز به دنیا آمد و 18 اسفند 1390 در تهران درگذشت. پیکرش 21 اسفند در قطعه هنرمندان بهشت زهرا به خاک سپرده شد.

هیچ نظری موجود نیست: