۱۳۹۱ دی ۹, شنبه

بزرگترین آرزویم ثبت بنیاد اکبر رادی است


ایسنا: همسر زنده‌یاد اکبر رادی همزمان با پنجمین سال روز درگذشت این نمایشنامه‌نویس گفت: بزرگترین آرزویم این است که بنیاد اکبر رادی به ثبت برسد.

حمیده بانو عنقا با اشاره به پیگیری‌های مختلف برای ثبت بنیاد اکبر رادی متذکر شد: از همان ابتدایی که رادی در گذشت، پیگیر برنامه‌های بنیاد بودم و مرتب در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی رفت و آمد داشتم. خوشبختانه دوستان دیگری هم با من هم فکر بودند و به اتفاق این موضوع را پیگیری کردیم.
خوشحالم که دوستان آقای رادی منتظر گرفتن مجوز نشدند و برنامه‌های بنیاد را از همان ابتدا آغاز کردند. البته امیدوارم با حضور اعضای جدید، هرچه زودتر مجوز این بنیاد گرفته شود و بنیاد به ثبت برسد.
حمیده بانو عنقا به اهداف بنیاد رادی اشاره کرد و ادامه داد: هدف بنیاد رادی انجام کار فرهنگی و پژوهشی است که فقط به آثار اکبر رادی هم محدود نمی‌شود. او با تاکید بر لزوم توجه به آثار اصیل ادبیات نمایشی ایران، اضافه کرد: جوانان علاقه‌مند به تئاتر باید ریشه‌های خود را بهتر بشناسند و آثار رادی را مورد بررسی قرار دهند چرا که او در طول سال‌های فعالیت‌ خود از نگارش اولین نمایش‌نامه‌اش «روزنه آبی» تا اخرین اثرش، به یک شرف انسانی رسید.
همسر زنده یاد رادی همچنین اظهار امیدواری کرد: جوانان علاقه‌مند به تئاتر به تحلیل شخصیت‌های نمایشنامه‌های آثار رادی بپردازند، تشابه و تفاوت کاراکترها را بررسی کنند و از ترکیب کاراکترهای مختلف، شخصیت‌های جدیدی بسازند.

هیچ نظری موجود نیست: