۱۳۹۵ اردیبهشت ۱۷, جمعه

راه اندازی مدرسه ملی سینما ضرورت دارد

علیرضا داودنژاد به ضرورت تاسیس مدرسه ملی سینما پرداخت و تاکید کرد که تاسیس مدرسه ملی سینما پاسخ به یک ضرورت تاریخی و راهبردی‌ست.

این کارگردان سینما که مسوول آموزش مدرسه ملی سینماست در پاسخ به ضرورت تاسیس این مدرسه در یادداشتی نوشت: …این کدام گونه دانایی جز دانایی سینمایی‌ست که می‌تواند همه هنرها اعم از موسیقی ،شعر، قصه‌نویسی، هنرهای تجسمی، ادبیات نمایشی، طراحی صحنه و لباس، بازیگری و کارگردانی را یک جا جمع کند و از ترکیب آن‌ها یک اثر هنری یا یک رسانه نیرومند بسازد؟ ما برای شناسایی، تقویت، آموزش، انتقال و توسعه این دانایی چه کرده‌ایم و چه برنامه‌ای داریم؟
مدرسه ملی سینما برای پاسخ دادن به این سوال و این نیاز و این ضرورت ملی تاسیس شده است. گرد هم آمدن بخش بزرگی از کار کشته‌ترین نیروهای حرفه‌ای و هنرمندان برگزیده سینمای کشور در یک نهاد آموزشی / کارگاهی و همکاری آنها برای توسعه دانایی سینمایی و تقویت سایر نهادهای آموزشی چه حاصلی جز خیر و برکت می‌تواند داشته باشد؟ آیا بهتر نیست نیروهای حرفه‌ای مولد، موفق و ده‌ها بار جایزه گرفته و تحسین شده را به جای آنکه رها کنیم تا بتدریج از صحنه گیتی محو شوند، قدر بدانیم و برای آنها جایگاهی در خور فراهم کنیم که بتوانند دانسته‌ها و آزموده‌های خود را به نسل‌های بعد منتقل کنند و در بازاموزی نیروهای موجود و کمک به ارتقاء سطح کیفی تجهیزات و محصولات کشور موثر واقع شوند؟ چه کسی از این اتفاق خوشحال نمی‌شود؟
تاسیس مدرسه ملی سینما پاسخ به یک ضروت تاریخی و راهبردی‌ست. بی‌تردید همه انها که از تاراج ده‌ها میلیون مخاطب ایرانی توسط ماهواره‌ها و بازارهای سیاه ویدیویی در رنج هستند و آرزوی ارتقاء سطح کیفی نیروی انسانی،تجهیزات و آثار دیداری شنیداری داخلی را دارند و به سروسامان یافتن منظومه تهیه، تولید، توزیع و نمایش سینمای ایران علاقمند هستند و هویت را نه مشکل که راه حل می‌دانند از تاسیس و راه‌اندازی مدرسه ملی سینما خوشحال خواهند شد.»

هیچ نظری موجود نیست: