۱۳۹۵ خرداد ۴, سه‌شنبه

نوازنده‌ی برجسته‌ی نی نشان درجه‌ یک هنری خود را باز می‌گرداند / محمد موسوی: دیگر هرگز پایم را به ارشاد نمی‌گذارم

استاد «محمد موسوی» نوازنده‌ی برجسته‌ی نی و آهنگساز چندی پیش نشان درجه‌ی یک هنری را دریافت کردند.
حالا طبقِ آنچه خودشان برخورد ناشایستِ مسوؤلان ارشاد می‌دانند، این نشان را بازگردانده و اعلام کرده‌اند که دیگر هرگز پایشان را به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نخواهند گذاشت.
این نوازنده‌ی پیشکسوت درباره‌ی این موضوع به روزنامه ایران می‌گویند: نوروز امسال آقای سریر با من تماس گرفتند گفتند برنامه‌ای برای هنرمندان موسیقی ترتیب داده شده است و شما نیز به این مراسم دعوت هستید، من هم به این مراسم دید و بازدید و تبریک سال نو رفتم. پس از احوال‌‌پرسی پوشه‌ای برای یکی از آقایان آوردند. ایشان اعلام کردند این پوشه حکم درجه یک هنری من است.
او با اعلامِ این مطلب که این شیوه‌ی برخورد پذیرفتنی نیست؛ می‌گوید: اگر فردی چون من با بیش از 50 سال سابقه هنری این نشان را دریافت کرده‌ام؛ دیگران نیز باید واجد این ویژگی‌ها باشند. خطاب من به مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این است که من در سال‌های  1345و 1346 و 1347 به مدال طلای درجه یک هنری در رشته نی نائل شدم؛ اما من محمد موسوی این حکم را به همراه یک سکه طلا به دفتر وزارت تحویل خواهم داد بهتر است این حکم را به شخصی بدهند که صلاحیت آن را دارد.
او همچنین به این مساله اشاره دارد که من محمد موسوی دیگر پایم را در وزارت ارشاد نخواهم گذاشت. «محمد موسوی» در گروه اساتید موسیقی ایران به همراهی فرامرز پایور، جلیل شهناز، علی‌اصغر بهاری و محمد اسماعیلی حضور داشته و به همراه این گروه اجراهایی در ایران و سایر کشورها داشت. همچنین او در آثاری مانند نوا و سر عشق با محمدرضا شجریان همکاری کرده‌است. موسوی به غیر از استادی نی، در نواختن سازهای سه تار و ویولن نیز تبحر دارد.

هیچ نظری موجود نیست: