۱۳۹۵ اردیبهشت ۲۸, سه‌شنبه

مرتضی عقیلی: نقش «پرویز» بسیار پیچیده است

جم آنلاین: زمین ناهموار نام سریالی است که به تهیه کنندگی گروه «جم» و کارگردانی «محمد راوندی» در حال ساخت می‌باشد.
«مرتضی عقیلی» یکی از بازیگران این سریال است که در جریان تهیه گزارش تصویری از پشت صحنه این کار، چند دقیقه‌ای با او در خصوص نقش‌اش به گفتگو نشستیم و شما را به خواندن بخش‌هایی از آن گفتگو دعوت می‌کنیم.
نقش شما در سریال زمین ناهموار چیست؟
من نقش «پرویز» را بازی می‌کنم. مردی که 25 سال از سال‌های زندگی خود را بی‌گناه در زندان گذرانده و اکنون آزاده شده است. او در بازگشت به شهر قصد دارد زندگی گذشته خود را به دست آورد و برای رسیدن به این هدف با مشکلات فراوانی مواجه می‌شود.
بازی در نقش پرویز کار ساده‌ای نیست، نقشی پر چالش و پیچیده‌است که امیدوارم بینندگان با او راتباط برقرار کنند.
از اینکه پس از سال‌ها مقابل دوربین رفتید چه حسی دارید؟
مطمعنا خوشحالم که پس از 38 سال مقابل دوربین قرار گرفتم. البته در این سال‌ها کارهای تلویزیونی و نمایشی انجام داده بودم ولی هرگز این فرصت پیش نیامده بود که برای ایفای نقش در یک سریال یا فیلم سینمایی مقابل دوربین باشم.
همکاری با بهمن مفید در این پروژه چه حسی داشت؟
بهمن مفید از دیرباز استاد من بوده است. اولین تجربه هنری من تئاتری بود که ایشان کارگردانی می‌کردند. در آن زمان من 16 سال داشتم و بهمن مفید 18 ساله بود و از آن زمان به بعد تجربه‌های مشترک زیادی داشتیم.
من در بسیاری از تئاترهایی که بهمن مفید کارگردانی کرده بازی کردم ولی متاسفانه هرگز افتخار همکاری با او، در فیلم‌هایی که ساختم پیش نیامد.
عشق به کار، مطالعه و مهربانی از خصوصیات بارز اخلاقی بهمن مفید است.
به زمین ناهموار از یک تا 10 چه نمره‌ای می‌دهید؟
در این گروه عشق واقعی به کار وجود دارد. از نویسنده و کارگردان گرفته تا دیگر اعضای گروه عاشقانه کار می‌کنند. کار خوب در سینما کاری است که با عشق همراه باشد. من به این گروه می‌توانم نمره 8 یا 9 بدهم.
تئاتر یا سینما؟
تئاتر. تئاتر هنر زندگی است ولی سینما اینگونه نیست. بازیگر تئاتر نقش خود را در یک روز از شروع تا پایان بازی می‌کند، ولی در سینما ممکن است یک پلان را امروز بازی کند و پلان بعد را چند ماه پس از آن.
مجموعه جم را چگونه ارزیابی می‌کنید؟
مجموعه‌ای بلندپرواز است که تاکنون به وعده‌هایش عمل کرده و در راه رسیدن به مقصد خود پرتلاش بوده است.
این پویایی برای همه خوب است. جم برای بازیگران و سایر عوال فنی و اجرایی فضای کسب تجربه و رسیدن به هدف است. کسی که توانایی داشته باشد می‌تواند در این فضا پیشرفت کند.
تعریف شما از هنر بازیگری چیست؟
عشق، تمرین و مطالعه. هرکس این 3 مورد را داشته باشد موفق خواهد شد.
دوست دارید با چه کارگردانی در جهان سینما کار کنید؟
شاید برای خیلی‌ها خنده‌دار باشد ولی آرزو دارم سیم‌کش «مارتین اسکورسیزی» باشم.

هیچ نظری موجود نیست: