۱۳۹۴ بهمن ۱۴, چهارشنبه

هنگامه اخوان: جشنواره موسیقی فجر امسال غنی‌ است

سرپرست گروه بهار می‌گوید اجرای آثار آهنگسازانی چون مرتضی خان محجوبی، علی‌اکبر شهنازی و... روی اشعاری از سعدی، حافظ، باباطاهر و... از جمله برنامه‌های کنسرت ویژه بانوان است.
هنگامه اخوان سرپرست گروه موسیقی بهار درباره اجرای خود در سی و یکمین جشنواره موسیقی فجر گفت: در جشنواره سی و چهارم موسیقی فجر قرار است قطعاتی که برگرفته از آثار گذشتگان است، با تنظیماتی که از لحاظ احساسی خود بر آن داشتم اجرا کنم.
سرپرست گروه موسیقی بهار ادامه داد: جشنواره امسال نسبت به گذشته غنی‌تر شده و هنرمندان شاخص زیادی در تمامی بخش‌های آن اعم از پاپ، سنتی یا کلاسیک به آن اضافه شده‌اند. هرچند بودجه مالی آن اندک است، اما کیفیت آن بهتر شده است.


هنگامه اخوان

وی افزود: البته مشکلات اجرای بانوان همیشه وجود داشت است. به‌عنوان مثال در تمام این سی و شش سال که از انقلاب می‌گذرد، ما حتی یک سالن مناسب برای اجرای خانم‌ها نداریم. سبک کاری من سبک قدماست و آثاری که تا به حال خوانده نشده‌اند و از آثار قمرالملوک وزیری است را انتخاب کردم. ما مجبوریم که بر روی آثار قدیمی‌ تنظیم‌هایی را انجام دهیم و آن را به مخاطبان ارائه کنیم. حتی برخی از آقایان این آثار قدیمی را به سبکی جدید تنظیم می‌کنند و آن را به ما ارائه می‌کنند که در واقع این کار نوعی دزدی فرهنگی است.
او ادامه داد: یکی دیگر از مشکلات بانوان اجرای بانوان در شهرستان‌هاست که من به خاطر دارم زمانی در شیراز و گرگان اجرایی داشتم؛ اما چند سال اخیر این امر میسر نبوده و ما می‌توانیم مجوز اجرا در استان تهران داشته باشیم اما در شهرستان‌ها این امکان فراهم نمی‌شود.
اخوان در پایان هم گفت: اجرای آثار آهنگسازانی چون مرتضی خان محجوبی، علی‌اکبر شهنازی، امیر جاهد، مرتضی نی داود روی اشعاری از سعدی، حافظ، باباطاهر، عارف قزوینی و فروغی بسطامی در دستگاه افشاری و اصفهان از جمله برنامه‌هایی است که در این کنسرت ویژه بانوان به مخاطبان ارائه می‌شود.
گروه بهار به سرپرستی هنگامه اخوان روز 21 بهمن‌ماه ساعت 15:30 در تالار وحدت روی صحنه خواهد رفت.

هیچ نظری موجود نیست: