۱۳۹۴ بهمن ۷, چهارشنبه

ثریا بهشتی هم درگذشت + عکس

قدیمی ها - فرامرز امینی: متاسفانه هنوز چند روزی نیست که مرگ خانم فروزان را منتشر کردیم، الان هم متوجه شدیم یکی دیگر از بازیگران سینما خانم ثریا بهشتی دیشب در یکی از  بیمارستان های شمال کشور فوت کردند.
طی تماسی که چند دقیقه پیش با تلفن خانم بهشتی گرفتیم، یکی از نزدیکانشان گفتند: دیشب - سه شنبه - خانم بهشتی از دنیا رفتند و هم اکنون در حال مراسم خاکسپاری هستند...
در ویکی پدیا آماده است: ثریا بهشتی (زاده ۱۳۲۲ خورشیدی در کرمانشاه) - بازیگر تئاتر و سینما ایرانی است. وی پیش از اتمام تحصیلات متوسطه و در سنین ۱۶ سالگی از سال ۱۳۳۸ فعالیت هنری خود را با بازی در نمایش‌های لاله زار آغاز نمود.
ثریا با دعوت محمد علی فردین پا به عرصه سینما نهاد و با بازی در فیلم خوشگل خوشگلا به کارگردانی محمدعلی فردین در سال ۱۳۴۴ فعالیت سینمایی اش را آغاز کرد. از بازی‌های به یاد ماندنی و خاطره‌انگیز وی می‌توان به نقش «طاووس» در فیلم حسن کچل اولین اثر سینمایی شادروان علی حاتمی ونقش‌های کمدی مقابل مرحوم تقی ظهوری اشاره کرد. با اینکه از چهرهٔ زیبا و جذابی برخوردار بود اما اکثراً در نقش‌های مکمل ظاهر می‌شد. آخرین کار سینمایی بهشتی، بازی در فیلم خاطرخواه بود و پس از آن تا امروز در هیچ فیلمی دیده نشده است.

او یکی از بازیگران سرشناس نقش‌های مکمل سینمای دهه چهل و پنجاه شمسی در ایران بود و طرفداران بسیاری در بین تماشاگران و علاقمندان سینمای فارسی داشت.
روحش شاد و یادش گرامی...

ثریا بهشتی

ثریا بهشتی

۲ نظر:

سیامک از کرمانشاه گفت...

متاسفانه بعداز درگذشت زنده یادخانم فروزان خبرناگواردیگری راخواندم وواقعا باعث تاسفم شد ,
بازیهای زنده یاد ثریابهشتی یادآوارصحنه های کمدی وشادفیلمهای قدیم سینمای ایران است ,
خاطرات شیرینی که هرگزفراموش نخواهد شد.
یادش گرامی وروانش شاد

علی محسنی(قوچان) گفت...

ازخبردرگذشت خانم ثریا بهشتی بسیار متاسف و متاثرشدم ,دیشب داشتم فیلم سوگلی را با بازی ثریا بهشتی،پیمان،وناصر خان ملک مطیعی که خانم بهشتی با چه طنازی و چه بااحساس می رقصید من همه زندگیم شده تماشای فیلم های قدیمی با تماشای این فیلم ها یک دلبستگی وآرمش خواصی به من می دهد که غیر قابل تصوراست به هیچ وجه خانواده مابرنامه های تلوزیون مزخرف جمهوری خون و غارت را تماشا نمی کنیم با شنیدن اخبار درگذشت این هنرمندان عزیز که در دل مردم جادارندمتاثر و غمگین می شوم انگار که نزدیکترین افراد خانواده ام را از دست دادم، فیلم هاوبازی های هنرمندانه ایشان گوشه ای ازخاطرات خوش زندگی ماست , ازصمیم قلب درگذشت ثریا بهشتی عزیز را به خانواده محترم ایشان ومردم سینمادوست تسلیت عرض میکنم , روانش شاد ویادش گرامی