۱۳۹۴ دی ۲۸, دوشنبه

لوریس چکناواریان: خوانندگان ایرانی عادت به آزاد خواندن دارند

نشست خبری کنسرت لوریس چکناواریان با همراهی ارکستر موسیقی ملی ایران در تالار وحدت برگزار شد.
به گزارش هنرآنلاین، آخرین نشست خبری روز دوشنبه سی و یکمین جشنواره موسیقی فجر با حضور لوریس چکناواریان رهبر مهمان ارکستر موسیقی ملی ایران برگزار شد.
چکناواریان در ابتدای این نشست خبری گفت: این اولین بار است که برای ارکستر موسیقی ملی به‌عنوان رهبر حضور دارم. خوشحالم از اینکه در کنار دوستانی چون فخرالدینی حضور دارم. در این کنسرت قرار است قطعاتی از ساخته‌های خودم را اجرا کنم.
این آهنگساز ادامه داد: یکی از قطعات اجرایی سوییت برای حضرت نوح است. این قطعه را زمانی ساختم که به کوه‌های آرارات رفته بودم و تحت تأثیر آن این قطعه را با سازهای کمال ارکستر ساختم. همچنین 9 قطعه لاو سانگ و سوییت پردیس و پریسا را هم اجرا خواهم کرد. ضمن اینکه ممکن است قرعه "سلام" را برای اولین بار اجرا کنم.

لوریس چکناواریان

چکناواریان افزود: دلم می‌خواست تا سمفونیک تختی را با یک ارکستر بزرگ در این جشنواره اجرا کنم، اما به خاطر آماده نبودن گروه کر و فرصت کم امکان آن نبود، اما در آینده با یک گروه کر و خوب آن را اجرا خواهیم کرد. به نظر من ارکستر ملی سطح بالایی داشته و از همکاری با آن‌ها بسیار لذت می‌برم.
او در پایان این نشست خبری در پاسخ به سؤال خبرنگاری درباره عدم همکاری با خوانندگان ایرانی گفت: خوانندگان ایرانی عادت به آزاد خواندن دارند. خوانندگان سنتی ایرانی با یک آنسامبل پنج نفره روی صحنه می‌روند و شرایط خاص خود را دارند، اما موسیقی کلاسیک قانونمند است و این‌طور نیست. هیچ ارتشی در دنیا وجود ندارد که نظم ارکستر سمفونیک را داشته باشد، البته همکاری من با شهرام ناظری یک همکاری فوق‌العاده بود و ما با هم اجرای بسیار خوبی داشتیم.
گروه ارکستر موسیقی ملی ایران به رهبری لوریس چکناواریان روز 24 بهمن‌ماه سال جاری ساعت 18:15 در تالار وحدت برگزار خواهد شد.

هیچ نظری موجود نیست: