۱۳۹۴ شهریور ۱۶, دوشنبه

هوشنگ ظریف: آینده تار بی پایان است

هوشنگ ظریف می گوید: با دیدن اجرای نوجوانان و جوانان در نهمین جشنواره موسیقی جوان، دلم قرص شد که آینده تار بی پایان است.
به گزارش هنرآنلاین، هوشنگ ظریف پیشکسوت عرصه تار و عضو هیئت داوران درباره ارزیابی اش از نهمین جشنواره موسیقی جوان به هنرآنلاین گفت: زمان اجرای دلم برای بچه ها می سوخت و واقعا از اجراهایشان لذت بردم. تک تک این بچه ها در رده سنی خود فوق العاده بودند و من با دیدن اجراهای بچه ها در جشنواره دلم قرص شد که آینده تار بی پایان است. دست، مضراب و حتی بداهه نوازی ها فوق العاده بود.
ظریف ادامه داد: اما یک نکته را نباید فراموش کرد که باید این ساز را در کنار کارشان پی بگیرند و آنرا به عنوان شغل اصلی شان انتخاب نکنند. بچه ها باید اول تحصیلات شان را در مقاطع بالا پی گرفته و در کنار آن تار را هم بصورت حرفه ای دنبال کنند.
این عضو هیئت داوران در مقایسه بچه های قدیم و امروز گفت: آن زمان هرکسی هرکاری زد صاحب نام شد و آنهایی که یاد دارم مانند حسین علیزاده که من شخصا خودم تار را به دستانش دادم امروز در دنیا صاجب سبک و نام هستند. من سال ها در هنرستان ساز می زدم و بخاطر علاقه ام کارهای وزیری را زیاد می نواختم، در همان زمان ها در یاد دارم که یک بار یک توریست فرانسوی به ایران آمد و وقتی ساز زدن من را شنید شگفت زده شد. مدتی از آن تاریخ گذشت و ما برای سفری عازم فرانسه شدیم. وقتی مشغول گردش در خیابان شانزلیزه با یکی از دوستانم بودیم متوجه شدم عکس جوانی من روی ویترین یکی از مغازه هاست، بلافاصله آن سی دی را تهیه کردم و متوجه شدیم همان کاری که زدم را ضبط کرده و در این شهر منتشر کرده است.
وی همچنین افزود: خدا رحمت کند استاد منصوری را که می گفت: آن زمان وقتی از درب اتاقی رد شدم متوجه صدای ساز وزیری شدم و بسیار متعجب شدم. وزیری اینجا چه می کند! در آن اتاق را باز کرده و دیدم تو ظریف مشغول نواختن ساز هستی...! اینها نشان دهده علاقه ما به این ساز است. امیدوارم بچه ها هم به همین انداره به سازشان علاقه داشته و به آن اهمیت بدهند.

هیچ نظری موجود نیست: