۱۳۹۴ شهریور ۱۰, سه‌شنبه

مشایخی و تکرار نقشش در «هزار دستان» پس از 35 سال

جمشید مشایخی بعد از سال ها، خاطره بازی در نقش رضا خوشنویس در هزاردستان را با نقش آفرینی در سریال تلویزیونی معمای شاه به کارگردانی محمدرضا ورزی تکرار می کند.
به گزارش ایسنا، جمشید مشایخی - بازیگر پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون - که از چندی پیش جلوی دوربین سریال معمای شاه به تهیه کنندگی علی لدنی و کارگردانی محمدرضا ورزی رفته درباره بازی در این مجموعه تلویزیونی گفت: رضا تفنگچی که بعدها در داستان به رضا خوشنویس معروف شد را من سال ها پیش در هزار دستان بازی کرده بودم و در معمای شاه نقش کریم دواتگر یعنی شخصیت تاریخی که رضا خوشنویس بر اساس آن شکل گرفته بود را ایفا می کنم.
وقتی سریال معمای شاه به من پیشنهاد شد با دقت بسیار زیادی فیلمنامه را خواندم بعد پذیرفتم که در آن بازی کنم، البته به شرطی که حساسیت من روی ادای دیالوگ ها در نظر گرفته شود.
این بازیگر که پیش از این در سریال هزار دستان مرحوم حاتمی نیز این نقش را ایفا کرده در ادامه تصریح کرد: طبیعتا کاری که علی حاتمی چندین سال پیش ساخته بود تفاوت های زیادی با سریال معمای شاه دارد اما هر دوی این کارها تاریخی هستند و من هم روی انتخاب سریال های تاریخی وسواس زیادی دارم و موقعی هم که خواستم بازی در این مجموعه را قبول کنم با دقت زیادی فیلمنامه را بررسی کردم.
جمشید مشایخی در پایان با اشاره به همکاری قبلی اش با محمدرضا ورزی کارگردان مجموعه معمای شاه اظهار کرد: من در سریال تبریز در مه هم با محمدرضا ورزی همکاری داشتم و معمای شاه دومین سریالی است که ما با هم کار می کنیم.

هیچ نظری موجود نیست: