۱۳۹۳ خرداد ۱۷, شنبه

گفته های «ثریا بهشتی» از بازتاب گفتگوی کوتاهش در قدیمی ها و شایعه درگذشتش

قدیمی ها - علی رجبی: بعد از انتشار مصاحبه کوتاهی که از خانم ثریا بهشتی در مورد زنده یاد حمیده خیر آبادی در مجله اینترنتی قدیمی ها انجام شد، شاهد بازتابی مثبت مردم نسبت به این هنرمند بودیم.

وی در مورد این واکنش به قدیمی ها گفت: من اصلا بعد از انقلاب هیچ مصاحبه ای با هیچ سایت، روزنامه یا مجله ای نداشتم و این تنها استنایی بود که بعد از سال های طولانی بدون هیچ هماهنگی خاصی این بار گفتگویی هر چند کوتاه کردم، چون زیاد دوست ندارم بر سر زبان ها باشم و زیاد اهل مصاحبه نیستم، از طرفی این موضوع برعکس عده ای از هنرمندان برایم مطرح نیست.
بهشتی در ادامه گفت: من سال های زیادی  است که در سکوتی مطلق به سر می برم، ولی بعد از این مصاحبه افراد زیادی با من تماس گرفتند و باید من از شما و مردم عزیز کشورمان تشکر کنم که به من و هنرمندان دیگر بسیار لطف دارند که هنوز بعد از این مدت طولانی یادی از ما می کنند و برای احترام این عزیزان ارزش بسیاری قائل هستم.

ثریا بهشتی

ثریا بهشتی در واکنش به خبر درگذشتش در بعضی سایت ها و شبکه های اجتماعی گفت: بسیار ناراحت هستم که در بعضی از سایت ها خبر درگذشت مرا به صورت کاملا نادرست در شمال ایران منتشر نمودند و جای تاسف دارد که شایعه سازی در مورد هنرمندان صورت می گیرد.
در ادامه این تماس از وی باری دیگر درخواست یک مصاحبه مفصل و اختصاصی نمودم ولی ایشان علی رغم محبتی که داشت درخواست ما را برای این گفتگو قبول نکرد، زیرا ایشان دوست دارد در ذهن مردم همان ثریا بهشتی و هنرپیشه سال های قبل از انقلاب باقی بماند، ولی تلاش ما بر این است که این گفتگو را انجام شود و برای شما علاقه مندان در مجله اینترنتی قدیمی ها منتشر کنیم.

۱۱ نظر:

ناشناس گفت...

تشكر از گروه قديمي ها خانم ثريا بهشتي عزيز شما هميشه در ذهن وقلب مردم هستيد خواهشا مصاحبه كنيد تا چهره نازنين امروزي شما را ببينيم همه انسانها و هنرپيشه هاي معروف دنيا جواني و زيبايي و پيري دارند كه آن هم زيباست شما و خانم فروزان عزيز را مردم ميخواهند امروزشان را ببينند شما در هر حال آن چهره ديروز سينما ايران در ذهن مردم حك شده است

شعلۀ افشار گفت...

ثریای عزیزِ اهلِ سینمایِ قدیمِ ایران

سلام
خدارا شکر که هرچند کوتاه اما خبری از شما شنیدیم - شما هرچه هستید وهرکجاکه باشید محبوب جمعیت سینما دوست قدیم واز دوست داشتنی ترین شخصیت های زنان سینمای ایران هستید

ای کاش با تلفن یا با نامه ای ، نوشته ای به این مجلۀ مردمی اینترنتی ، برای ما عاشقانت حرف بزنی ، خاطره بگویی ، از وقایع واتفاقات زمان فیلمبرداری هایتان تعریف کنی از سالهای گذشته ای که دور از سینما گذرانده ای بنویسی ،اگر دلت خواست از دوران کودکی واز مدرسه و تئاتر بگویی... وخلاصه سرصبر از آنچه که دلت می خواهد سخن بگویی وبرای ما آنرا به امانت نزد این وبلاگ عزیزی بگذاری ؛ که به خاطر خدماتش به ما عاشقان هنر و موسیقی و تئاترو سینما و خلاصه نشریۀ همدرد ما با همۀ غم غربت هایمان (یعنی برای تسکین نوستالژیهایمان)زحمت می کشند واز خوشحالی ما خوشحال می شوند. و نکتۀ مهم اینکه برای ثبت در تاریخ سینمای ایران این زحمت را بکشی .

خواهش می کنیم به این حرف ها فکر کن .
دوستدار وسپاس گزار همیشگی تو خواهم بود

ناشناس گفت...

ارزش هنرمندان قديمى درست مانند ارزش آثار تاريخي ست كه متاسفانه در ايران هميشه مورد بى مهري قرار گرفتن ،ولى هميشه در دل هنر دوستان جاى دارند ارزوى من سلامتى شماست بانو، من از شنيدن اون اهنگى كه در فيلم خاطرخواه أجرا كرديد به شخصه لذت ميبرم.

ناشناس گفت...

سينماى قديم هميشه مورد بى مهري نامهربانان قرار گرفته اين در صورتى ست كه بنياد اين سينما از گذشته ست هرچند به شخصه سينماى قديم را هزاران بار به اين سينماى امروز ترجيح ميدم، بانو جايگاه شما نزد هنر دوستان سينماى قديم والاست.

فرخ اجاقی گفت...

خانم دوست داشتنی سینمای ما (سینمای ایران سینمای فارسی سینمای فردین سینمای بهروز وناصر و ظهوری و فروزان و پوری بنایی و ....)
از شما تمنا داریم که حد اقل چند عکس قدیمی را که از خودتان دارید به این مجلۀ خوب و عزیز وغنیمت برای ماعاشقان سینمای قدیم فارسی به امانت بدهید تا آنها را برای دیدن ما به معرض تماشا بگذارند
خواهش می کنم ؛
این کار را که دیگر می توانید انجام دهید.
دلمان به خاطرات شما هنرمندان قدیمی خوش است .نسل ما وشما وابستگان به هم هستیم ، تنهایمان نگذار . مگر با ما قهر کرده ای .در هر شرایطی دوستت داریم .
همچنان منتظر پاسخی از شما عزیز دلمان خواهیم ماند.

ایرج صاحب جمعی گفت...

درود بر گردانندگان سایت قدیمی ها
سلام بربانوی سینمای قدیمی ثریا بهشتی
خب این خانم افشار درست می گوید و چقدر ساده و روان بیان می کند: برای ما عاشقانت حرف بزن ، خاطره بگو ، از وقایع واتفاقات زمان فیلمبرداری هایتان تعریف کن
اگر به خیال خودت دوست نداری تصور ما از گذشته ات به هم بخورد (که البته هرگز تصور ما به هم نمی خورد)اصلاً هیچ عکس وتصویری از این روزگار خودت ارائه نده و فقط حرف بزن ، تو عزیز دل سینما دوستان قدیمی هستی،
مطمئن باش کسانی که دوستت دارند در هر صورت وشرایطی دوستدارت هستند و شما را درک می کنند .
سلامت باشی ،
انشاالله همیشه سلامت باشی.

جمعی از دوستداران مجله قدیمی ها گفت...

با سلام به دوست عزیز و جوان نازنین
جناب آقای علی رجبی
ازشما خیلی متشکریم که این پیگیری ها را در مورد بازیگران محبوب قدیمی انجام می دهید ، امیدواریم همیشه در زندگی وکارتان موفق باشید .مدتی است من ودوستانم چندین پیام فرستاده ایم ولی منتشر نشده ، نمی دانم مثل اینکه این روزهاجناب آقای نظری مدیر مسئول عزیز ومحترم ،کارشان زیاد است و نوشته ها را نمی خوانند ویا می خوانندو روش شان را تغییر داده اند به هر حال ازقول ما(من ودوستانم) به ایشان سلام برسانید و تقاضا کنید لطف بیشتری به نظرهای ما (آدم های ساده ومعمولی بکنند) همۀ ما از طرفداران ثریا بهشتی هنرمند مردمی ودوست داشتنی و قدیمی هستیم.از شما واز همۀ دست اندر کاران این مجله ی گسترده وپربار وبی نظیر متشکریم .راستی اگر پیام های قبلی من ودوستانم را درمجله قراردهید ممنون ومتشکر می شویم ، همگی دست بوس شماها هستیم.

گروه قدیمی ها گفت...

جمعی از دوستداران مجله قدیمی ها، سلام
تمام پیام ها به جز توهین و... تایید می شوند...
دوستان عزیز هیچ روشی تغییر نکرده و برای ما، آدم های ساده و معمولی با آدم های غیر معمولی هیچ فرقی ندارد...
موفق باشید

ناشناس گفت...

محمد بیدقی
درود بر قدیمی و قدیمیها
شیخ اجل سعدی مینویسد روزی عضد الدوله دیلمی در شیراز انگشتر خودرا بر مناره ایی نهاد وتمام تیر اندازان ماهر را اعلان داد که اگر توانستند تیر از حلقه انگشتر بگذرانند صله ایی بزرگ بگیرند. تمام تیر اندازان از انجام اینکار عاجز ماندند. در روزهای بعد پسر بچه ایی در پشت بام تیر به هرسو انداختی از قضا باد صبا تیر پسرک را بطرف حلقه انگشتر عضد الدوله برد واز ان بگذراند. عضد الدوله طفل را بخواست و اکرام فراوان فرمود بعد ان طفل تیر کمان را بشکست وقتیکه علت اینکارش را جویا شدند گغت: میخواهم این رونق تا اخر عمرم با من باشد.
ثریا در اوج کنار کشیدو یا مجبور به اینکار شد. او در نظر مردم تا بینهایت ثریا بهشتی باقی خواهد ماند. هرچند که مصاحبه با او میتوانست برای عده زیادی جالب با شد ولی دیدن یک پبرزن شکسته ان تصویر نوستالژیک راکه از او در ذهن من نقش بسته از بین میبرد

علیرضا گفت...

باسلام
فقط یک مصاحبه یا تعریف خاطرات، حتی تک نفره توسط خانم بهشتی ِعزیز که چند سؤال روی کاغذ به ایشان داده شود و ثریای نازنین هم سرِ صبر در آرامش وسکوت طی چند روز مثلاً توسط یک ضبط صوت آن چه صلاح می دانند بگویند و نوارش را تحویل آقای مجتبی نظری یا آقای رجبی بدهند، که آنها گفته هایشان را روی کاغذ پیاده کرده و تنظیمش کنند تا درمجله منتشر شود .
جناب آقای بیدقی عزیز در آن صورت هم ایشان در نظر مردم تا بینهایت ثریا بهشتی باقی خواهد ماند. فکر نمی کنم هرگز دیدن یک پیرزن آن تصویر نوستالژیک جوانی راکه از او در ذهن ما نقش بسته از بین ببرد،
اگر اینگونه باشد آدم هایی که پدر مادر های هفتاد هشتادساله دارند باید اصلاً به آنها نگاه نکنند!!!
مگر خودمان که در جوانی و دهۀ چهل تا سال 1351 که ایشان را در سینما می دیدیم به شکل امروزمان بوده ایم ، لابد باید در آینه نگاه نکنیم !
به هرحال من هنوز هم امیدوارم که خانم ثریا بهشتی از خاطرات گذشته وزندگی بعد از سینمایش برای دوستداران وعاشقانش سخن بگوید واگر نخواست عکسی از امروز ِخود ارائه ندهد.

ناشناس گفت...

ثریا بهشتی عزیز شما در قلب همه مردم جای دارید .. زنده باشید