۱۳۹۴ مرداد ۲۸, چهارشنبه

جمشید مشایخی: قرار بود در فیلم «مادر» بازی کنم

جمشید مشایخی بازیگر سینما و تلویزیون درباره برگزاری جشنواره فیلم و عکس مادر گفت: مادر موجود با ارزشی است که هیچ فرد دیگری را نمی توان جایگزین او کرد.
بنابراین باید از هر نوع فعالیت فرهنگی که برای این موجود با ارزش صورت گیرد استقبال کنیم.
به گزارش روابط عمومی جشنواره فیلم و عکس مادر، وی با بیان اینکه کامل ترین موجود هستی مادر است، افزود: از کودکی تا سن بلوغ  مادرم من را تربیت کرد و از او خاطرات بسیار زیادی در ذهن دارم که هیچ وقت از خاطرم بیرون نمی رود.
بازیگر «هزاردستان» خاطرنشان کرد: یادم می آید پدرم از سوئد برایم تانکی آورده بود و به مادرم گفته بود زمانیکه من 5 ساله شدم تانک را به من بدهد و او هم اینکار را انجام داد. روزی همسایه مان به من گفت برای ما میهمانی آمده بیا و تانکت را به ما نشان بده آنها تانک را خراب کردند و تنها موتورش را به من دادند و زمانیکه برگشتم خانه دایی ام منزل ما بود و داشت سیگار می کشید از من پرسید چرا تانک اینطور شده و من گفتم اون پدرسوخته ها اینکار را کردند و مادرم سیگار را در حد اشاره کردن به دست من زد .
مشایخی ادامه داد: آن روز دلم بیشتر برای مادرم می سوخت تا سوزش دست زیرا پیش خودن فکر می کردم که چرا او را ناراحت کردم. مادر موجود عزیزی است زمانی هم که عاشق شدم به مادرم گفتم زیرا مادر برای من شخصیت والا و با ارزشی است.
وی همچنین گفت: یادم می آید سال ها پیش به منزل یکی از دوستانم رفته بودم و او کتابی را آورد و برای من ترجمه کرد. در این کتاب مساله ای بود که برایم بسیار مهم بود. خانومی بود که ازدواج نکرده بود  او را در جایی می برند که 45 درجه بالای صفر و بعد می برند در جایی که 35 درجه زیر صفر است  و بعد از مدتی او باردار می شود به همین دلیل من معتقدم زن بدون مرد  هم می تواند خالق باشد.
مشایخی با بیان اینکه در سال های اخیر در فیلم ها و سریال ها نقش مادر کم رنگ شده است گفت: همه ما به هر سنی که رسیده ایم مادر داشتیم و میدانیم این موجود ارزشمند تا چه اندازه برای همه ما زحمت کشیده است بنابراین وظیفه نویسنده ها، بازیگرها و کارگردان ها است تا آنجا که در توانشان است در آثار خود به این موضوع مادر بپردازند.
بازیگر فیلم سینمایی «گاو» ادامه داد: همه ما باید عشقی نسبت به مادرانمان داشته باشیم تا بتوانیم در زندگی حقیقی و هنری خودمان به آن بپردازیم و به بهترین کل آن را آراسته کنیم.
مشایخی با اشاره به فیلم «مادر» به کارگردانی علی حاتمی گفت: ابتدا بگویم که قرار بود من در فیلم «مادر» به ایفای نقش بپردازم ضمن اینکه علی حاتمی احترام زیادی برای مادرش قائل بود. احساسی که هر انسانی به مادرش دارد و به همین دلیل هم مادرش را  به خوبی حس کرده بود و فیلمش هم ماندگار شد.

هیچ نظری موجود نیست: