۱۳۹۴ مرداد ۱۶, جمعه

خاطره ای از چنگیز وثوقی / مادرم می گفت: بچه ها بخندید و شاد باشید + عکس

چنگیز وثوقی در صفحه فیس بوکش نوشت: مادرم می گفت: بچه ها بخندید و شاد باشید و غم به دل راه ندهید تا زنده باشید و بتوانید خوب زندگی کنید. چنانکه خداوند فرموده است: من از خودم در تو دمیده ام.

پس خداوند در درون شماست. اگر بتوانید صفات خداوندی را در وجودتان مزین کنید زنده هستید زنده خواهید ماند و زنده به عالم هستی خدا ملحق خواهید شد وگرنه مرده اید و خودتان خبر ندارید و به خاطر اعمال زشت و ناپسندتان که شما را از خداوند دور نگه می دارد در انتظار ریختن خاک بر سرتان خواهید بود.
من در جواب مادرم گفتم: مامان اون عالم چه خبره؟ گفت: همه چیز هست جز خودت. وقتی که بزرگتر شدم فهمیدم خداوند رحیم و مهربان است و احساسش عشق و معرفت و دهندگی است که اگر به آن عمل کنید در این دنیا می توانید بر سر سفره ی نعمات خداوند بنشینید. مواظب رفتار و اعمالتان باشید شاید شما هم پس از مرگ جز دعوت شدگان بر سر سفره ی عالم هستی خداوند باشید.
راستی پدرم هم می گفت: هر که از پول گذشت از پل گذشت و اگر خواستی دوستت را بشناسی ازش پول بخواه.
یادش بخیر اون وقتا که هنوز بهروز هنرپیشه نشده بود وقتی دوش می گرفت صداش از توی حموم بلند می شد که می خوند: دست بزنید و شادی کنید. نیت به دومادی کنید. رو جهازش خنده ی نازش سینه ی بازش مرمریه (نون بربریه) مرمریه.


بهروز وثوقی و چنگیز وثوقی در کنار مادرشان

هیچ نظری موجود نیست: