۱۳۹۴ مرداد ۱۱, یکشنبه

سعید راد: صحبت از صدا بند دلم را پاره می کند

سعید راد هنرپیشه قدیمی و یکی از سخنرانان مراسم بزرگداشت پرویز بهرام بود.

به گزارش ایسنا، این بازیگر و گوینده پیشکسوت سینما گفت: من برای قلب پرویز بهرام است که اینجا هستم، قلب بزرگ و بخشنده ای که همیشه همه را دور خود جمع می کند. استاد پرویز خان بهرام قلب خیلی بزرگی دارد به همین خاطر است که ماندنی است.
یادم می آید سال 1361 بود که در فیلم «فرمان» ایشان افتخار دادند که به جای من حرف بزنند و حالا صحبت صدا که می شود بند دلم پاره می شود. به یاد دارم آن زمان های دور که در دوبله کار می کردیم، فقط یک دستگاه صدا بود که آن هم در اختیار ما نبود. من هیچ وقت صدای منوچهر اسماعیلی عزیزم را فراموش نمی کنم. من نصف کارهایم را مدیون ایشان هستم. اکنون با افتخار می گویم با تمام کسانی که در سینمای ایران با آنها کار کردم برایم افتخار بود. یکی از استادان خودم استاد ناصر ملک مطیعی است. من از آقای بهمن مفید خیلی  چیزها یاد گرفتم، مهم تر از همه دوست داشتنش بود که به همه ثابت می کرد.


سعید راد و بهمن مفید

این هنرمند پیشکسوت در ادامه صحبت هایش خاطرنشان کرد: بی خودی به کسی استاد نمی گویند. استادان جنم حضور دارند. چرا نباید استادانی مثل ناصر ملک مطیعی در تصویر امروز ما باشند که یک ملت با آنها یادگاری دارد؟ چرا باید ماهواره ها این استادان را نشان بدهند و ما در آنجا برایشان دست بزنیم. یک عمر طول کشیده تا اسم استاد روی آنها بیاید.
وی سپس به صمیمیت دوران گذشته میان هنرمندان اشاره کرد و گفت: آن زمان با تمام دوستانم در کارها زندگی می کردم اما الان چه اتفاقی افتاده که فاصله ها زیاد شده است اما باز خوشحالم که اسم دوبله با نام این عزیزان عجین و ماندنی شده  است. اکنون لطفا بایستید و به احترام همه این عزیزان دست بزنید. خوشحالم که این وقت را به من دادید و حرف هایی که سال ها در دلم مانده بود را بزنم و دینم را به این بزرگان ادا کنم.

هیچ نظری موجود نیست: