۱۳۹۳ بهمن ۱۳, دوشنبه

چنگیز جلیلوند در تازه ترین ساخته سیروس الوند، یادآور تقی ظهوری است!

سیروس الوند در تازه ترین ساخته خود از چنگیز جلیلوند بازیگر و دوبلور قدیمی استفاده کرده و در آن فیلم باعث شده که جلیلوند بینندگان را یادِ تقی ظهوری بیندازد.

به گزارش سینماژورنال، تا پیش از این فکر می کردیم تنها کمدی حاضر در جشنواره امسال «ایران برگر» جعفری جوزانی است اما تماشای تازه ترین فیلم سیروس الوند در سانس انتهایی روز اول جشنواره یک کشف جدید را موجب شد و آن هم اینکه بر روی این فیلم هم می شود به عنوان اثری که می تواند در جای جای خود مخاطبان را بخنداند حساب باز کرد!


سیروس الوند

«این سیب هم برای تو» ساخته سیروس الوند بنا نبوده کمدی باشد و کارگردان هم چه هنگام تولید و چه قبلتر به هنگام تصویب فیلمنامه از آن به عنوان یک ملودرام اجتماعی نام برده بود اما بعضی اجراها یک ملودرام هم می تواند شگفتی مخاطب را موجب شده و مخاطب برای واکنش نشان دادن به این شگفتی خنده را جایگزین افسوس می کند.
آن دسته از مخاطبانی که تا ساعات انتهایی روز اول جشنواره در برج میلاد ماندند هم تنها یک ربع از فیلم تازه الوند را در سکوت به تماشا نشستند چرا که از اینجا به بعد و با حضور پدر داستان که نقش اش را چنگیز جلیلوند بازی می کرد چنان دیالوگ ها و رفتارهای غیرمنتظره ای را شاهد بودند که فقط و فقط می توانستند به آنها بخندند.
جلیلوند که بیش از هر چیز بواسطه دوبلوری محمدعلی فردین می شناسیمش، پیش از اینها هم سابقه بازیگری داشته و انصافا بازیگر بدی هم نیست اما عجب آن که نقشی که برای او نوشته شده با صلابت رفتار و البته آهنگ گفتارش هیچ قرابتی نداشت.
الوند از جلیلوند در نقش پدری سالخورده و البته عاشق معاشرت با بانوان که بدش نمی آید بذله گویی هم کند استفاده کرده بود و این با تصویر غالبی که به عنوان شخصیتی وزین ازش بخاطر داریم در تناقض است. در نهایت نیز همین استفاده از این بازیگر باعث می شود این پیشکسوت ما را یاد تقی ظهوری بیندازد!

هیچ نظری موجود نیست: