۱۳۹۳ دی ۱۰, چهارشنبه

سخنگوی وزارت ارشاد ایران: شجریان از نظام فاصله گرفته است

سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، رفتارهای محمدرضا شجریان در دهه دوم انقلاب را فاصله گرفتن از نظام جمهوری اسلامی خواند و از او خواست که رفتارهای گذشته خود را جبران کند.

به گزارش راديو فردا و به نقل از ايسنا، وی همچنین گفت که راه بازگشت برای آقای شجریان باز است به شرطی که وی به چارچوب های نظام متعهد باشد.
حسین نوش آبادی روز سه شنبه ۹ دی در یک نشست خبری گفت: آقای شجریان چهره شناخته شده هنری است که خدمات خوبی به هنر ایرانی داشته و منعی برای فعالیت ایشان نبوده است.
وی در عین حال اضافه کرد: شجریان دهه اول انقلاب حضور و برنامه های خوبی داشت، اما نوع رفتار هایش در دهه دوم انقلاب باعث شد کمی از مردم و نظام فاصله بگیرد و خودش مسئول این کار است.
آقای نوش آبادی تصریح کرد: با این حال راه بازگشت برای ورود ایشان باز است به شرطی که به چارچوب های نظام متعهد باشد.
محمدرضا شجریان، خواننده و هنرمند موسیقی سنتی ایرانی، در سال های گذشته در مصاحبه های مختلف، از رفتار حکومت ایران با معترضان به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ انتقاد کرده بود.
وی سال ۸۹ در گفت وگویی با شبکه تلوزیونی «اس بی اس» استرالیا گفته بود: وقتی آقای احمدی نژاد کسانی را که برای اعتراض به خیابان ها رفته بودند، خس و خاشاک خواند، من هم اعلام کردم، صدای این خس و خاشاک ام.
در بحبوبه سرکوب های پس از انتخابات سال ۸۸، محمدرضا شجریان، ترانه «زبان آتش» (تفنگت را زمین بگذار) منتشر کرد که هواداران جنبش سبز چندین کلیپ از روی آن ساختند.
این خواننده در مورد دلایل ارائه این آهنگ گفته بود: با آتش نمی شود صحبت کرد. منطقی در گلوله نیست... با این آهنگ، از کسانی که تفنگ دست شان می گرفتند و رو به مردم شلیک می گرفتند، خواستم تفنگ شان را زمین بگذارند.
آقای شجریان در آبان سال ۸۸، هنگام بازگشت به ایران توسط مامورین امنیتی مستقر در فرودگاه امام خمینی تهران به مدت دو ساعت و نیم بازجویی شد.
سخنگوی وزارت ارشاد در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: نمی شود فردی هم معترض و منتقد شدید باشد، ضوابط و معیارهای حاکم بر نظام را نپذیرد و هم بخواهد کار کند. شجریان باید رفتارهای گذشته خود را جبران کند و به موسیقی ایرانی و اسلامی برگردد.
محمدرضا شجریان روز ۱۶ شهریور امسال در یک نشست خبری گفته بود که امیدوار است موسیقی راه خودش را باز کند، در دولت جدید شرایط خوبی فراهم شود و حداقل به ۱۵ سال قبل بازگردیم.
این خواننده مشهور ایرانی اعلام کرده بود که اگر شرایط مهیا شود پس از پنج سال که کنسرتی در ایران نداشته است به صحنه باز می گردد.

۱ نظر:

Unknown گفت...

آقای نوش آبادی اگر منظورتان این است که شچریان بیاید کفش شما را ردیف کند تا به طرف مردم برگردد سخت در اشتباهید زیرا شما مردم نیستید شما حکومت هستید خداوندان قدرت شجریان اتفاقا در آن زمانی که شما ادعا میکنید با مردم بود با مردم نبود او اکنون با مردم است مردمی که هزاران درد ورنج دارند اما صبوری میکنند وبه شما فرصت میدهند تا شاید به طرف مردم آمدید وثروتهایشان را بر باد ندادید وهر روزه از جایی صدا بلند نشود که 10 میلیارد و 30 و 50 و700 و3000 ووو بردند خوردند مردم که کاره ای نیستند شمایان که در حکومتید میبرید وسیله هم ارزان است یک تسبیح وریشی وبادمجان وسیب زمینی داغ کرده ومانند خاوری در 8 دی راهپیمایی ضد فتنه در صف جلو رفتن وساندیس نوش جان کردند اتفاقا هنرمندان تنها قشری اند که تقریبا همه با مردم اند آنهایی که شما اسمشان را هنرمند میگذارید نه هنرمندند ونمیدانند هنر چیست آنان تعلیم موقتی هنر از سوی شما دیده اند گاهی نه فرهنگ ساز خواهند شد نه گاهی مانند قمر وسوسن وآغاسی کرم رضایی ووو در تاریخ خواهند ماند امروز اغلب کسانیکه از دید شما مردم اند وکفش شما وآقایان را جفت میکنند دزدان با چراغ اند واگر نه با اینهمه ثروت 15 هزار خیابان خواب از کجا آمده اند در برابرش آن ساختمانهای شمال تهران مال کی است البته دردرون ووجدان خود میدانید که شجریان حالا با مردم است نه قبلا امادستمال لازم است برای معاونت وریاست ریا کاری وجودتان را بد جوری سیراب کرده است یکی دوتا هم نیستید کافی است یکی از این کمبودها در کشورهای آزاد بود تا شما را به آنتراکتیکا بفرستند منتها مردم ایران صبورند وروزش که برسد اسید بدست نمیگیرند تا دستمال را از شما بگیرند ودرستتان نمایند کار دیگری میکنند حوصله داشته باشید تا شما هم آنروز بگویید من اشتباه میکرد استاد شجریان با مردم بود