۱۳۹۳ خرداد ۱۰, شنبه

شایعه پراکنی از حمیرا به معین

قدیمی ها - علی رجبی: مدتی از شایعه درگذشت بانو حمیرا نگذشته بود که باری دیگر شایعه سازان خبر تصادف و مرگ معین خواننده محبوب ایرانی در شبکه های اجتماعی منتشر نمودند.

موج شایعه سازی و شایعه پراکنی در مورد هنرمندان پیشکسوت از چندی پیش با خبر درگذشت بانو حمیرا آغاز شد و امروز این موج به خبر تصادف و درگذشت معین خواننده خوش صدای ایرانی رسیده و هم اکنون بسیاری از هموطنان و هنرمندان دیگر را از این بابت آشفته نموده است. جای تاسف دارد که برای ادامه این موج شایعه پراکنی، شایعه سازان یا بهتر بگویم بیماران روانی چه هنرمندان دیگری را می خواهند در این موج سهمگین قرار دهند.
حقیقت روشن است که مردم با هوش ما باید بر صحت اخبار تاکید داشته باشند، ولی چه باید کرد کسانی که واقعا شیفته هنرمندان مورد علاقه خود هستند با اولین اطلاعات دریافتی در این موارد نا خداگاه ناراحتی و افسوس بر آنها وارد می شود و توان پیگیری حقیقت کامل تا حدودی از آنها سلب می کند.
البته باید مردم همیشه تاکید بر صحت خبر دریافتی داشته باشند و آن را از سایت های معتبر دریافت کنند، زیرا سایت های بسیاری که در زمینه فروش اجناس مختلف فعالیت می کنند برای پر بازدید نمودن سایت و فروش بیشتر محصولات خود دست به چنین کارهای می زنند. از طرفی دیگر افراد شایعه ساز با این موج های شایعه پراکنی، فضای مجازی را برای بعضی از افراد، نامعتبر و بی اعتماد می کنند.
در پایان امیدواریم این موج که چند روزی است دوباره بعد از مدت های طولانی به راه افتاده است و گریبان گیر جامعه هنری گردیده از حرکت و ادامه راه بایسد و برای همیشه خاموش گردد.

۲ نظر:

ناشناس گفت...

باور کنید منم اول شنیدم شوکه شدم...ولی باز خدا روشکر که میتونم دوباره آهنگای جدیدی ازشون بشنوم..

ناشناس گفت...

ای خدا چرا اخلاق از جامعه ایرانی رخت بربسته .چندروزقبل بانوی بزرگ اوازایران این باقیمانده از نسل خوش خوانان حمیرای عزیز امروز هم شایعه درگذشت معین .بیاتاقدریکدیگربدانیم...