۱۳۹۳ فروردین ۲۹, جمعه

فیلم هفته 50 / نفس بریده

فیلمی که این هفته، مجله اینترنتی قدیمی ها برای شما بینندگان عزیز در نظر گرفته است، فیلم «نفس بریده» به کارگردانی و نویسندگی سیروس الوند در سال 1357 می باشد.

خلاصه داستان: نبی کارگر شیشه بری است که بیماری صرع دارد و باعث ضرر و زیان صاحب کارش می شود. صاحب کارش او را اخراج می کند. نبی با دوستش جلیل، که نوازنده ی نابینا و دوره گردی است، در اتاقی محقر زندگی می کند. دختری به نام گل رخ با اتومبیل تصادف می کند و نبی او را به بیمارستان می رساند. خسرو، نامزد گل رخ، و قیمش عزت الله خان به نبی پیشنهاد می کنند که در ازای دریافت دستمزد مراقب گل رخ باشد.
گل رخ عازم شمال است و نبی به دنبال او می رود. گل رخ قصد خودکشی دارد؛ اما نبی مانع او می شود. نبی به گل رخ علاقمند می شود. روزی که نبی به دفتر کار خسرو رفته است گل رخ سر می رسد و با احساس غبن می گریزد. نبی دنبال دختر می رود؛ اما دچار حمله ی صرع می شود و نمی تواند او را از خودکشی بازدارد. در بازجویی نبی را مقصر می شناسند، به این دلیل که به سبب بیماری اش نمی بایست مراقبت از گل رخ را می پذیرفت.
وقتی نبی تصمیم گرفته شهر را ترک کند با گل رخ مواجه می شود. گل رخ ابتدا همه چیز را انکار می کند؛ اما بعد اعتراف می کند که او شباهت زیادی به گل رخ، خواهرزاده ی عزت الله خان، داشته که توسط او و خسرو کشته شده و حالا او را مجبور کرده اند تا نقش گل رخ را بازی کند. نبی با او و جلیل قرار می گذارند که به شهر دورافتاده ای بروند؛ اما ناگهان عزت الله خان و خسرو سرمی رسند و جلیل را از پا درمی آورند و دختر را با خود می برند. نبی خسرو را به قتل می رساند و دختر ماجرا را به پلیس گزارش می کند. سرانجام نبی از کاری که کرده است اظهار رضایت می کند.


گروه کارگردانی
کارگردان: سیروس الوند

گروه فیلمنامه
نویسنده: سیروس الوند

گروه بازیگران
بهروز وثوقی
سپیده
بهمن مفید
آرش تاج تهرانی
نصرت دستمردی
عباس مختاری
کیومرث ملک مطیعی
ابوالقاسم صادقی
حسن حق پرست

گروه تهیه و تولید
تهیه کننده: مهدی ژورک

گروه فیلمبرداری
مدیر فیلمبرداری: نصرت الله کنی
دستیار فیلمبردار: شیرمراد گودرزی
عکس: داوود محمدی

گروه موسیقی
آهنگساز: مجتبی میرزاده

گروه صدا
میکس: روبرت گریگوریانس

گروه چهره پردازی
چهره پرداز: فرهنگ معیری

اطلاعات فیلم از سایت: سوره سینما
«فیلم هفته» هر هفته روز جمعه در «قدیمی ها» منتشر می شود.

هیچ نظری موجود نیست: