۱۳۹۳ فروردین ۲۹, جمعه

ترانه های محمد صالح علاء در یک کتاب

مجموعه ترانه های محمد صالح علاء منتشر می شود.

به گزارش ایسنا، مجید ضرغامی مدیرمسئول و صاحب امتیاز انتشارات سرزمین اهورایی گفت: قرارداد دو کتاب با ترانه سرا، شاعر و هنرمند گرامی محمد صالح علاء منعقد شده است و هر دو اثر به زودی و پس از طی شدن مراحل فنی و اداری روانه  بازار نشر خواهند شد.
او افزود: کتاب ترانه های صالح علاء مجموعه کاملی از ترانه های قبل و بعد از انقلاب است و به همراه روایات و قصه های متفاوتی از تولد ترانه ها و اتفاقات پیرامون آن ها با قلم شیوا و نگاه خاص صالح علاء است و شاید بتوانیم از آن به عنوان یکی از متفاوت ترین آثار منتشرشده در این زمینه نام ببریم. با توجه به تجربه و البته شخصیت هنری محمد صالح علاء و این که وی تا اکنون حاضر به چاپ کتابی در زمینه  ترانه نشده است، و با توجه به قصه های پیوست شده به هر ترانه که سرشار از اتفاقات و خاطرات جالب شاعر با هنرمندان و دوستان و مردم است کتاب ترانه های او اثری منحصر به فرد است که حتما دوست داران شعر و ترانه و سبک خاص این هنرمند از مطالعه و پیگیری آن خرسند خواهند شد.


محمد صالح علاء

ضرغامی درباره کتاب دومی که قرار است از محمد صالح علاء منتشر شود گفت: کتاب دوم آقای صالح علاء داستان کوتاهی است با عنوان پریدن با یک بال. کتاب شامل قصه  کوتاه و جالبی از این هنرمند است که با فرم خاص و متفاوتی شکل گرفته و صفحه بندی شده است.
او افزود: البته به غیر از این دو اثر قرارداد سه کتاب دیگر با صالح علاء منعقد شده است که به مرور اطلاع رسانی می شود و کار نشر آنها انجام خواهد شد.
محمد صالح علاء، نویسنده و مجری برنامه های تلویزیونی متولد سال 1331 در اراک است. او فارغ التحصیل رشته  بازیگری و کارگردانی از دانشکده هنرهای دراماتیک در مقطع لیسانس و رشته  زبان و ادبیات فارسی از دانشکده ادبیات دانشگاه علامه طباطبایی در مقطع کارشناسی ارشد است. صالح علاء از سال 1347 با قصه نویسی و قصه خوانی در رادیو و سپس نویسندگی متن برنامه و نمایشنامه فعالیت های ادبی اش را آغاز کرد.
کتاب ترانه های محمد صالح علاء در قطع رقعی و با فروست شما ره  شش ترانه  انتشارات سرزمین اهورایی به زودی توسط این انتشارات منتشر و به همراه کتاب «پریدن با یک بال» از این شاعر و نویسنده روانه  بازار نشر خواهد شد.

هیچ نظری موجود نیست: