۱۳۹۲ شهریور ۲۱, پنجشنبه

گزارشی از یک جشن تولد: پیشکسوتان هنر شمع یک سالگی شان را فوت کردند

فرش قرمزی که از مقابل در تالار وحدت گسترده شده است، راهنمای قدم های پیشکسوتان اهل هنر به محل برگزاری جشن می شود.

به گزارش ایسنا، تالار وحدت بار دیگر میزبان شبی تاریخی است، شبی که به گفته اسماعیل آذر در تاریخ هنر بی نظیر است. مهمانان کم کم از راه می رسند و هدیه هایشان را دریافت می کنند و عکاسان لحظه به لحظهٔ این تاریخ را ثبت می کنند. صندلی ها پر می شود و دوستانی که مدتی است یکدیگر را ندیده اند با دیدن هم خوش و بش می کنند، گرمی گفت و گو ها بالا می گیرد و  گه گاهی صدای خنده و شادی شان در فضا می پیچد، آن ها به اولین جشن سالروز تاسیس موسسه هنرمندان پیشکسوت دعوت شده اند. معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد به جمع میهمانان اضافه می شود و سر میز تک تک هنرمندان حاضر شده و با هر کدام گپی کوتاه می زند.
جشن اولین سالروز تاسیس موسسه هنرمندان پیشکسوت با خواندن متن ادبی اسماعیل آذر که برنامه را اداره می کند، شروع شده و یاد جلیل شهناز و همایون خرم گرامی داشته می شود. این جشن میزبان هنرمندان بالای ۶۰ سال است.


فرهنگ شریف، شهلا ریاحی و استاد ایرج

آذر با اعلام بی نظیر بودن این شب در تاریخ هنر، درباره موسسه هنرمندان پیشکسوت گفت: این موسسه در شورای عالی انقلاب فرهنگی و سال ۸۵ به تصویب رسید و به مدت شش سال در پرده کتمان بود و سرانجام در شهریور ماه سال ۱۳۹۱ به کمک معاون هنری وقت راه اندازی شد و آغاز به کار کرد که حتی یک دفتر هم نداشت و مسئولیت آن به سید عباس عظیمی سپرده شد.
از استاد ایرج، شهلا ریاحی، فرهنگ شریف، علی مرادخانی، داریوش اسد زاده، فضل الله توکل، طا ها بهبهانی، ذبیح اله احمدی و حکیم عابد نیز دعوت شد تا برای برش کیک به روی صحنه بروند. به علت هجوم عکاس های مطبوعات هیچ کدام از حاضران موفق به دیدن مراسم برش کیک نشدند، در عین حال مراسم آتش بازی زیبایی نیز در محوطه تالار وحدت برگزار شد.

علی رفیعی، مرتضی احمدی، گوهر خیر اندیش، پرویز پور حسینی، لوریس چکنواریان، عنایت بخشی، ایرج راد، محبوبه بیات، داریوش ارجمند، سیاوش طهمورث، هوشنگ ظریف، محمد سریر، سعید محمدی، فرهنگ شریف، رضا بانگیز، کامبیز درم بخش، داریوش اسدزاده، جهانگیر الماسی، مصطفی کمال پورتراب، شهلا ریاحی، ایرج خواجه امیری، طاها بهبهانی، خسرو حکیم رابط، پرویز کلانتری، هادی مرزبان و همسرش فرزانه کابلی، عباس شیرخدا، محمدرضا پاک نیت و همسرش مهوش صبرکن، هوشنگ توکلی، خسرو خورشیدی، اصغر همت و همسرش افسر اسدی و بسیاری از هنرمندان دیگر مهمان جشن موسسه هنرمندان پیشکسوت بودند.

هیچ نظری موجود نیست: