۱۳۹۲ اردیبهشت ۱۸, چهارشنبه

داریوش مهرجویی با کارنامه چهل ساله اش در نمایشگاه کتاب


یکی از کتاب های سینمایی عرضه شده در نمایشگاه کتاب، «مهرجویی کارنامه چهل ساله» نوشته مانی حقیقی است. این کتاب در برگیرنده گفت و گوی های داریوش مهرجویی است.

به گزارش هنر ایران، در بخشی از یادداشت پشت جلد این کتاب آمده است: حالا می فهمم که چرا جکسون پولاک یک روز بلند شد و گفت دیگر نمی‌خواهم آن کارهای قبلی را بکنم و بعد بوم نقاشی‌اش را گذاشت کف اتاق و رفت از آن بالا و شتلق شتلق قطره‌های رنگ را ریخت روی بوم و بعد اوووه! چیزهای عجیب و غریب و خارق‌العاده‌ای از کار درآمد که هم خیلی معنی داشت و هم خیلی درست بود. سینما بدبختانه نمی‌تواند به این مرحله از رهایی برسد، چون اسیر روایت و تصویر و دو ساعت زمان است؛ ولی من آن حس رهایی را درک می‌کنم و الآن دیگر دوست دارم در سینما کارهایی را بکنم که خودم خوشم بیاید.
این کتاب که با تصاویری از داریوش مهرجویی و آثار سینمایی او همراه است، با فصل های «گاو، آقای هالو، پستچی، دایره‌ی مینا»، «مدرسه ای که می رفتیم، الموت، سفر به سرزمین آرتور رمبو»، «اجاره نشین هاٰ، شیرک»، «هامون»، «بانو، سارا، پری، لیلا»، «درخت گلابی»، «دختردایی گمشده، میکس، بمانی» و «مهمان مامان، سنتوری»، همراه با نمایه ی آثار منتشر شده است.
مهرجویی: کارنامه ی چهل ساله با 351 صفحه، شمارگان 3000 نسخه و قیمت 17 هزار و 900 تومان از سوی نشر مرکز منتشر شده است.

هیچ نظری موجود نیست: