۱۳۹۱ اسفند ۲۶, شنبه

یادمان استاد سمندریان به هما روستا تقدیم شد


اولین نسخه از کتاب ویژه نامه استاد سمندریان به قلم 40 نویسنده مقیم داخل و خارج از کشور توسط اعضای هیئت مدیره کانون به هما روستا اهدا شد.

در میان نویسندگان اسامی افرادی همچون آربی آوانسیان، مسعود بهنود، علی باباچاهی، همایون شجریان، منصور کوشان و پرویز پورحسینی به چشم می‌خورد.
هنگامی که میهمانان وارد سالن محراب شدند، تابلوی نقاشی شده از استاد سمندریان روی صندلی در گوشه سمت راست صحنه اجرای مراسم، همراه با شاخه گل‌های رز قرمز خودنمایی می‌کرد. همان صحنه‌ای که خانه‌اش بود. کتاب‌هایی منقوش به چهره او سراسر صحنه چیده شده و شاید خاطره همین صورت خندان بود که همچون همیشه حال و هوایی دیگر به مراسم داد تا در طول برگزاری برنامه، چشم‌های همسر مهربانش، هما روستا؛ بدون اشک نماند. تا یادمان باشد، سایه او که اهالی تئاتر پدر صدایش می‌کردند، یا به قول بهرام بیضایی؛ «سمندر آتشین» هنوز بر سر تئاتر ایران است.
پخش فیلمی به یاد استاد حمید سمندریان با صدای هنرمند فقید خسروشکیبایی یکی دیگر از بخش‌های نشست سالیانه کانون کارگردانان خانه تئاتر بود که با ابراز احساس عده‌ای از حاضران همراه شد. هنگام پخش این فیلم میهمانان در سکوت به صحبت‌های هنرمند برجسته تئاتر کشور گوش فرا دادند و پایان این تصاویر با درخواست حمید سمندریان برای تشویق پدرش مصادف بود که مدعوین با تشویق ممتد خود به آن پاسخ گفتند.
پس از این بخش ماهیان از روزبه حسینی عضو هیئت مدیره کانون کارگردانان درخواست کرد تا برای معرفی کتاب کانون کارگردانان خانه تئاتر- ویژه نامه‌ی استاد حمید سمندریان - روی صحنه بیاید.
هما روستا همسر زنده‌یاد سمندریان پس از دریافت کتاب و تندیس ویژه استاد سمندریان، گفت: امشب از لحظه‌ای که وارد سالن شدم تحت تاثیر هستم، اما سعی دارم خودم را پیدا کنم و گمان می‌کنم سال بعد تا همین موقع حتما خودم را پیدا خواهم کرد. نه تنها من و هنرجویانش بلکه همه ما همواره به یاد حمید سمندریان هستیم و من واقعا نمی‌دانم دیگر چه باید بگویم، اما از همکارانم تشکر می‌کنم که با برگزاری مراسمی از این دست، یاد او را زنده نگه می‌دارند و اجازه نمی‌دهند از خاطر برود.

هیچ نظری موجود نیست: