۱۳۹۱ اسفند ۱۰, پنجشنبه

پری ملکی در «شب خرم» می خواند


پری ملکی با همراهی گروه خنیا دوشنبه، 21 اسفند به یاد همایون خرم در تالار وحدت روی صحنه می رود.

به گزارش هنرآنلاین، در این کنسرت که با عنوان شب خرم برگزار می شود، گروه خنیا با اجرای آثاری از همایون خرم یاد و خاطره او را گرامی می دارد. در اجرای یاد شده، افزون بر حسام عباس پور و حمیرا مظاهری به عنوان همخوان پری ملکی، بردیا صدر نوری، جلال امیر پور سعید، آوا ایوبی، هومان رومی و بامداد ملکی نیز به ترتیب با سازهای پیانو، تار، تار باس، کمانچه و تنبک دیگر اعضای تشکیل دهنده گروه خنیا هستند. این اجرا 21 اسفندماه ساعت 22 در تالار وحدت خواهد بود.
آبان ماه 1330 در تهران به دنیا آمده، ردیف های آوازی را نزد نصرالله ناصح پور، امیر پایور و علی جهاندار فراگرفته است. او نخستین زنی است که پس از انقلاب با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به برگزاری کنسرت در تالار وحدت پرداخته و از آن روزگار تا به امروز برای بانوان سرزمینش از عشق و شور به زندگی خوانده و کوشیده است با انتخاب شعرهای درست، آن ها را با فرهنگ غنی میهن خود آشنا کند. هرچند به باور پری ملکی، روزگار برگزاری کنسرت های ویژه بانوان به سر آمده؛ چراکه نه مخاطب جدی برای این برنامه ها وجود دارد و نه منتقدی. پس بهتر است که او کارهای جدی و تازه اش را در کنسرت های مختلط اجرا کند نه آنچه به بانوان اختصاص دارد و سرپرست گروه خنیا در این برنامه یاد و خاطره همایون خرم را زنده نگه می دارد.
پری ملکی از سال 73 با تشکیل گروه موسیقی خنیا به اجرای کنسرت هایی برای بانوان و در ادامه به صورت همخوانی برای عموم پرداخت. خنیا علاوه بر اجرای کنسرت هایی در ایران، فرانسه، آلمان، انگلیس، اتریش، بلژیک و سویس در سه فیلم مستند به کارگردانی خسرو سینایی و فیلم مستند «بارکوله کشی» نیز همکاری کرده است و همچنین به عنوان تنظیم کننده موسیقی صحنه ها و تعلیم آواز با کیومرث پوراحمد در فیلم سینمایی «شب یلدا» همکاری داشته است. گروه خنیا سابقه حضور چندباره در جشنواره موسیقی فجر را نیز در کارنامه خود دارد.

هیچ نظری موجود نیست: