۱۳۹۱ بهمن ۱۶, دوشنبه

حاشیه نشینی مشکلی برای هنر / توصیه علی نصیریان به علاقمندان تئاتر


بازیگر باسابقه تئاتر، سینما و تلویزیون درباره مشکلات تئاتر در کشور اظهار کرد: اصولا امکانات تئاتر کشور ضعیف بوده و به طور کلی مسائل هنری در حاشیه قرار دارند.

علی نصیریان در گفتگو با مهر افزود: با توجه به تعداد زیاد گروه ها و علاقمندان، اعتبارات مالی و امکانات کار مانند محل اجرا و تمرین بسیار کم بوده و جوابگوی نیازها نیست. از دیگر مشکلات جوانان در تئاتر نبود امکانات آموزشی مناسب است، چراکه آموزش در رشد و پیشرفت تئاتر بسیار موثر است، ولی من به جوانان خودآموزی به وسیله مطالعه و ممارست در تمرین کردن را توصیه می کنم. بسیاری از گروه های تئاتری امکان تامین مخارج اولیه کارشان را ندارند و حتی اگر کاری را برای نهادی انجام می دهند خیلی طول می کشد تا مخارج کار و دستمزدشان را دریافت کنند.
در کشور تبعیض بسیار زیاد به چشم می خورد، ما در موارد زیادی شاهد هستیم بودجه های کلانی صرف می شود ولی در مورد هنر به خصوص نمایش توجهات بسیار کم است. تئاتر ما علاوه بر حمایت مادی به حمایت معنوی نیز نیاز دارد یعنی از لحاظ معنوی هم متولیان فرهنگی باید تئاتر را حمایت کنند.
تئاتر با مشکلات عدیده ای رو به رو است اما این مشکلات هیچکدام باعث این نیست که خلاقیت در بازیگران و به ویژه جوانان متوقف شود چون با عشق و علاقمندی کارشان را دنبال می کنند.

هیچ نظری موجود نیست: