۱۳۹۵ اردیبهشت ۱۷, جمعه

قدیما 91 - ایرج قادری | بابک بیات | فرح پهلوی | دختران پیشاهنگ | جینالولو بریجیدا | آگهی صابون کامی

عکس هایی که امروز گروه قدیمی ها در بخش «قدیما» برای شما در نظر گرفته است، ایرج قادری، بابک بیات، شهبانو فرح پهلوی در بازار، دختران پیشاهنگ در باغ پیشاهنگی رشت، جینالولو بریجیدا و آگهی صابون کامی می باشد.


زنده یاد ایرج قادری
فرستنده عکس: پاشا پاییزی
۱۷ اردیبهشت ماه ۱۳۹۱ سالروز درگذشت ایرج قادری است... روحش شاد و یادش گرامی...

زنده یاد بابک بیات

شهبانو فرح پهلوی در حال گشت و بازدید از بازار

دختران پیشاهنگ در باغ پیشاهنگی رشت، سال 1357


جینالولو بریجیدا
فرستنده عکس: جعفر کشاورز
جینا لولوبریجیدا (زاده ۴ ژوئیه ۱۹۲۷ در سوبیاکو) یک بازیگر و عکاس خبری ایتالیایی است.
او در دهه‌های ۱۹۵۰ و ۱۹۶۰ یکی از برجسته‌ترین بازیگران زن در اروپا به‌شمار می‌رفت. امروزه وی به‌عنوان یک فعال حقوق شهروندی شناخته می‌شود که به‌ویژه در «بنیاد ملی ایتالیایی آمریکایی» (NIAF) فعالیت دارد.
او در نوجوانی به یادگیری مجسمه‌سازی و نقاشی پرداخت و در جوانی مدتی مدل بود. او نخستین بار نقش‌آفرینی در یک فیلم را در سال ۱۹۴۶ تجربه کرد و اولین نقش مهم‌اش را در سال ۱۹۵۰ در فیلم میس ایتالیا ایفا کرد.[۱] او سه بار نامزد دریافت جایزه گلدن گلوب شده بود که یک بار در سال ۱۹۶۱ بعنوان ستاره محبوب جهان برنده آن شد.
او در اواخر دهه ۱۹۷۰ فعالیت موفقیت‌آمیز خود را به‌عنوان یک عکاس خبری آغاز کرد. او از مشاهیری همچون پل نیومن، سالوادور دالی، دیوید کسیدی و تیم ملی فوتبال آلمان عکس گرفت و نیز موفق به فراهم نمودن یک گفتگوی اختصاصی دسته اول با فیدل کاسترو شد. لولوبریجیدا در سال ۱۹۷۳ مجموعه‌ای از آثار عکاسی خود با نام ایتالیا میا (Italia Mia) منتشر کرد.
او در سال ۱۹۹۹ تلاشی ناموفق برای کسب یکی از کرسی‌های ایتالیا در پارلمان اروپا داشت. او از سوی حزب چپ میانه دموکرات‌های ایتالیا در این انتخابات نامزد شده بود. منبع ویکی پدیا


آگهی صابون کامی

هیچ نظری موجود نیست: