۱۳۹۴ مرداد ۱۸, یکشنبه

خاطره بازی چهل ساله بدون حضور «قیصر» و «رضا موتوری» / رضا یزدانی: به حرمت رفاقت مسعود کیمیایی کارهای اسفندیار منفردزاده را اجرا نمی‌کنیم

کنسرت «شب موسیقی فیلم های مسعود کیمیایی» به میزبانی تالار وزارت کشور برگزار شد.

به گزارش موسیقی ما، این برنامه با همت شرکت «گلچین آوای شرق» به مدیریت «علی شجاعی» روی صحنه رفت و «بهزاد عبدی» وظیفه رهبری ارکستر را بر عهده داشت. «رضا یزدانی» هم در این کنسرت خواننده قطعات با کلام بود و در دو بخش از برنامه روی صحنه حاضر شد. در اجرای شانزدهم مردادماه قطعات خاطره انگیز موسیقی فیلم های مسعود کیمیایی در سالن طنین انداز شد و مروری بر حدود نیم قرن خاطرات فیلمسازی این کارگردان کهنه کار بود. خاطراتی که اگرچه جدیدترین هایش هم هنوز رنگ و بوی قدیمی دارند، اما هنوز هم جوان ها را جذب می کند.
پس از حضور بهزاد عبدی روی استیج، برنامه با موسیقی فیلم های «سرب» و «تیغ و ابریشم» آغاز شد. در ادامه قطعات چند اثر دیگر کیمیایی اجرا شد تا اینکه نوبت به فیلم سینمایی «مرسدس» رسید. در هنگام اجرای این اثر از «باربد بیات» و «علی بیرنگ» دعوت شد و این دو موزیسین سولیست های قطعه مرسدس بودند. باربد به یاد پدرش زنده یاد «بابک بیات»، آهنگساز این اثر، تکنوازی هورن را انجام داد.
با ورود رضا یزدانی موسیقی فیلم «رییس» نواخته شد و پس از پاسخ به ابراز احساسات حضار از آنها خواست که مسعود کیمیایی را تشویق کنند. او با اتمام قطعه «لاله زار» گفت: ده سال از ساخت این فیلم می گذرد و من امشب همه خاطراتم را به یاد می آورم. یادم هست روزی که این قطعه را ضبط می کردیم آقای کیمیایی هم در استودیو حضور داشت. او وکال من را کارگردانی می کرد و گفت طوری بخوان که انگار گلوله خوردی. من هم امشب طوری خواندم که انگار گلوله خوردم.
در شروع پارت دوم کنسرت، بهزاد عبدی از مسعود کیمیایی دعوت کرد تا روی استیج حاضر شود. این کارگردان در بخشی از صحبت های خود گفت: موسیقی فیلم برای اولین بار است که به صورت آزاد اجرا می شود و کار سختی است. زیرا هنوز به موسیقی فیلم به عنوان یک جریان جدا از فیلم نگاه نمی شود. متاسفانه ماجرا به شکلی است که وقتی اکران یک فیلم تمام می شود گویی موسیقی فیلم هم به فراموشی سپرده می شود. در حالی که موسیقی فیلم یک اثر مجزا و مستقل و است و می تواند پررنگ تر به مخاطب ارائه شود.
او ضمن تقدیر از بهزاد عبدی خاطرنشان کرد: واقعا شب زیبایی بود و من را به یاد لحظات فیلم هایم انداخت.
در انتهای پارت دوم هم رضا یزدانی در پاسخ به کسانی که تقاضای اجرای موسیقی فیلم قیصر را داشتند گفت: به حرمت رفاقت مسعود کیمیایی کارهای اسفندیار منفردزاده را اجرا نمی کنیم. اما امشب دوباره موسیقی فیلم حکم را اجرا می کنیم و امیدوارم که دوباره لذت ببرید.
محمد رحمانیان، پولاد کیمیایی، یغما گلرویی، هوشنگ گلمکانی، جواد طوسی، ابراهیم شیبانی، کیوان کثیریان و بیژن بیرنگ از جمله مهمانان ویژه حاضر در سالن بودند.

۲ نظر:

ناشناس گفت...

بدون بهروز وثوقی کارهای کیمیایی درای ارزشی دون پایه ای است!

امیر گفت...

بدون کیمیایی هم بهروز وثوقی بازیگر دسته پنجم هم نبود