۱۳۹۴ مرداد ۲۳, جمعه

میراث فرهنگی ایران: کافه نادری تهران تخریب نمی‌شود

کافه نادری پاتوق شماری از نویسندگان و شاعران ایران مانند صادق هدایت، فروغ فرخزاد، جلال آل احمد و سیمین دانشور بوده است.
به گزارش بی بی سی، سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ایران شایعه تخریب کافه نادری در خیابان جمهوری تهران را تکذیب کرده و گفته است این بنای قدیمی را حفظ خواهد کرد.
طی چند روز گذشته، چندین سایت خبری در ایران از تخریب قریب‌الوقوع کافه نادری و چندین مغازه دیگر خبر داده و گفتند که قرار است در این منطقه، پاساژ بزرگی ساخته شود.


از جمله سایت شبکه آفتاب، در گزارشی نوشت که یک سرمایه‌دار ایرانی درصدد آن است تا چندین مغازه‌ قدیمی در خیابان جمهوری را خریداری کند و قصد دارد تا پاساژ بزرگی بسازد.
محمدحسن طالبیان، معاون سازمان میراث فرهنگی ایران امروز، چهارشنبه، ۱۴ مرداد در واکنش گفت "قرار نیست آسیبی به کافه نادری وارد شود و این سازمان، پیگیری‌های لازم برای حفظ بنا را خواهد داشت."
آقای طالبیان تاکید کرده است که سرقفلی کافه نادری واگذار نشده و در دست صاحبان این کافه است.
معاون سازمان میراث فرهنگی ایران گفته است که بنیاد شهید و شرکت اقتصاد کوثر، زیر مجموعه بنیاد شهید، مالک زمین کافه نادری و هتل نادری هستند ولی از آنجایی که کافه نادری، به عنوان آثار ملی ثبت شده، آسیبی به آن وارد نمی‌شود.
کافه نادری، که توسط یک مهاجر ارمنی بنا نهاده شد، پاتوق شماری از نویسندگان و شاعران ایران مانند فروغ فرخزاد، صادق هدایت، جلال آل احمد و سیمین دانشور بوده است.
ساختمان کافه نادری و هتل نادری تهران در سال ۱۳۸۲ به شماره ثبت ۱۰۴۴۶ در فهرست آثار ملی ایران قرار گرفتند.

هیچ نظری موجود نیست: