۱۳۹۴ تیر ۱, دوشنبه

شاگردان محمدرضا لطفی در فرهنگسرای نیاوران روی صحنه می‌روند

به گزارش خبرگزاری فارس،‌ غلامرضا رضایی، خواننده این گروه درباره اجرای برنامه گروه «برافشان» در فرهنگسرای نیاوران گفت: این کنسرت در دو قسمت اجرا خواهد شد.
قسمت اول بداهه نوازی و بداهه خوانی در آواز بیات ترک است  و با همراهی هامان خلیلی، هوشمند عبادی و سهیل اله دادیان انجام می شود و بخش دوم همراه با ارکستر «برافشان» همراه با ۱۲ نوازنده و یک خواننده اجرا می شود.
 وی افزود: بخش دوم این اجرا در دستگاه همایون خواهد بود که هامان خلیلی تنظیم آن را بر عهده دارد، این بخش بداهه نیست و براساس آثار ساخته شده تنظیم شده است.
 رضایی درباره نحوه همکاری خود با گروه «برافشان» گفت: من به عنوان خواننده پیشنهادهای مختلفی دارم اما ۱۰ ماه پیش هامان خلیلی به من پیشنهاد همکاری داد، چند جلسه در تمرینات این گروه حضور پیدا کردم ، آهنگسازی و تفکر هنری آقای خلیلی را دوست داشتم، به همین دلیل تصمیم گرفتم با گروه «برافشان» همکاری کنم. نوع آهنگسازی هامان خلیلی با حفظ موسیقی اصیل ایرانی و سنتی تنظیم شده است.
 وی در مورد اعضای گروه «برافشان» گفت: اعضای گروه همه از شاگردان محمدرضا لطفی هستند، همه جوان بوده و سن اکثرشان کمتر از 28 سال است. این گروه جوان نیاز به حمایت دارند.  از مردم می خواهم به دیدن این کنسرت بیایند و ببینند که نسل جوان چگونه به سنت ها پایبند هستند و چگونه تلاش می کنند که چراغ موسیقی سنتی روشن بماند، مردم باید در کنار این هنرمندان باشند و آنها را حمایت کنند.
 بر اساس این گزارش، در گروه برافشان هنرمندانی چون هامان خلیلی(تار و سرپرست گروه)، غلامرضا رضایی(آواز)، هوشمند عبادی(نی)، فریما موفقی(کمانچه)، مرجان راغب(سنتور)، نیره فخری(عود)، وحیدربیع پور(دف و دایره)، پویا لقایی(رباب)، سهیل اله دادیان(تمبک)، چکاد فشارکی(کمانچه)، مهدی دریاباری(تار)، فرزاد موسوی(بم تار) حضور دارند.
گروه موسیقی برافشان به خوانندگی غلامرضا رضایی و سرپرستی هامان خلیلی ۸ و ۱۰ مرداد ماه در فرهنگسرای نیاوران روی صحنه می‌رود.

هیچ نظری موجود نیست: