۱۳۹۴ خرداد ۱۸, دوشنبه

سه سال از درگذشت طوفان گذشت

طوفان هل عطایی زاده ۲۵ آذر ۱۳۲۵ در آستارا و درگذشته ۱۶ خرداد ۱۳۹۱ در لس آنجلس، آهنگساز، نوازنده و خواننده ایرانی مقیم لس آنجلس بود.

طوفان متولد شهر آستارا بود و با آهنگ «خدای آسمونها» معروف شد. او از آهنگ سازانی بود که در سال های ۱۳۵۵ و ۱۳۵۶ به خوانندگی پرداخت و مورد توجه قرار گرفت ولی دوران فعالیت وی با انقلاب همزمان شد و نتوانست آن طور که می خواست مشهور شود. طوفان چند سال پس از انقلاب، مانند خیلی از خواننده ها به آمریکا رفت و فعالیت هنری اش را آنجا از سر گرفت.
طوفان در ۱۶ خرداد ۱۳۹۱ بر اثر بیماری سرطان ریه درگذشت. او چند روز پیش از مرگش در مراسم بزرگداشتی که برایش ترتیب داده شده بود شرکت کرده بود. در آن مراسم چند تن از خوانندگان معروف موسیقی پاپ ایرانی مانند: داریوش، ابی، بلک کتس، اندی، هنگامه، هلن، فرشید امین، کامیار، کامران و هومن، منصور، لیلا فروهر، کوروس، پویا، امید، مرتضی، معین، شهرام شب پره، سپیده، پیروز، شاهرخ، شهرام صولتی و شهره صولتی حضور داشتند.
عارف در پیام تسلیتش نوشت: با قلبی سرشار از غم و اندوه درگذشت هنرمند و همکار محبوب  طوفان عزیز را به ملت ایران و جامعه هنری تسلیت عرض نموده و صبر و شکیبایی برای خانواده و سایر بازماندگان را خواستارم.
لیلا فروهر در پیام تسلیتش نوشت:  طوفان، خواننده و آهنگ ساز و دوست خوب هنرمندان فوت کرد و غم بزرگی برای همه ما ایرانیان به جا گذاشت. طوفان عزیز جای خاصی در دل همه داشت به جز هنر، شخصیت بسیار آرام و مثبت و دوست داشتنی داشت. یاد و خاطره او تا ابد برای ما باقی و گرامی خواهد ماند و تسلیتی دارم برای خانواده طوفان و همه همکاران و هموطنانم. روحش شاد.
شهره در پیام تسلیتش نوشت: سرانجام مرگ فاجعه آفرین و بی رحم طوفان عزیزمان را ۱۶ خردادماه ربود. با قلبی سرشار از غم و اندوه درگذشت هنرمند محبوب طوفان عزیز را به ملت ایران و جامعه هنری تسلیت عرض نموده و صبر و شکیبایی برای خانواده و سایر بازماندگان را خواستارم.


داریوش و طوفان


طوفان و شهره


طوفان

هیچ نظری موجود نیست: