۱۳۹۴ اردیبهشت ۱۸, جمعه

نمایشگاه عکس و اسنادِ «فروغ بهمن پور» از «محمدرضا لطفی» برگزار شد

نمایشگاه تخصصی «عکس واسنادِ فروغ بهمن پور»، پژوهشگر برجستهء موسیقی دورهء اول رادیو ایران به مناسبت سالگرد درگذشت و نکوداشت زنده یاد استاد «محمدرضا لطفی» در شیراز برگزار گردید.

این سمپوزیوم همزمان با سالگرد درگذشت استاد فقید «محمدرضا لطفی» با حضور فروغ بهمن پور، ماریو تقدسی خوانندهء بین المللی اپرا، ارژنگ سیفی زاده و هنرمندان شهر شیراز، در محل «سازمان اسناد و کتابخانه ملیِ» این شهر برگزار شد.
در این مراسم پس از نمایش عکس ها و فیلم مستند استاد لطفی ساختهء فروغ بهمن پور و خدایارقاقانی، بهمن پور به سخنرانی پرداخته و زوایای مختلف زندگی هنری استاد محمدرضا لطفی را مورد بررسی قرار داد. ماریو تقدسی نیز که برای برگزاری مستر کلاس های خود به ایران و شهر شیراز آمده بود برای حاضرین در این همایش به ادای سخنانی پرداخت.
پس از آن ارژنگ سیفی زاده از شاگردان زنده یاد لطفی به ارائهء صحبت هایی در این خصوص پرداخته و به همراه هادی صالح نیا هنرمند شیرازی قطعاتی را با ساز ابداعی خود تقدیم مخاطبان کردند.

در پایان نمایشگاه نیز از «فروغ بهمن پور» بخاطر خدمات ارزشمندش به جامعهء هنری ایران تقدیر شد. شایان ذکر است که برگزاری این برنامه به همت ادریس ناصری، هادی صالح نیا، آموزشگاه موسیقی باران، موسسهء بتهوونِ شهر شیراز و مدیریت محترم کتابخانهء ملی این شهر انجام پذیرفت.
موسیقی ایرانیان، حمیده موسوی

فروغ بهمن پور، ماریو تقدسی و ادریس ناصری

فروغ بهمن پور

نمایشگاه تصاویر محمدرضا لطفی

هیچ نظری موجود نیست: