۱۳۹۳ شهریور ۱۲, چهارشنبه

تجلیل از اولین سیاه باز زن ایرانی در اجرای نمایش «کل عنایت»

نمایش «کل عنایت»، شامگاه دوشنبه ۱۰ شهریور میزبان طیبه اسفندیاری، اولین زن سیاه باز ایران بود.

به گزارش بانی فیلم، جواد انصافی کارگردان «کل عنایت» در پایان اجرای دوشنبه شب این نمایش ضمن تجلیل از اولین زن سیاه باز ایرانی گفت: سال ۵۴ برای اولین بار من خانم اسفندیاری را به عنوان سیاه باز روی صحنه بردم. او فعالیت خود را تا سال ۵۸ ادامه داد، اما بعد از آن دیگر نگذاشتند کارش را دنبال کند.
او ادامه داد: دلیلش را هیچ وقت نفهمیدیم. همانطور که هنوز نمی دانیم چرا در تلویزیون به مرد ها هم اجازه نمی دهند صورتشان را سیاه کنند. البته می گویند با این کار سیاه ها ناراحت می شوند، اما من فکر می کنم این کار احترام گذاشتن به سیاه هاست و اصلا سیاهی که ما نشان می دهیم با مردم سیاه پوست متفاوت است.
نمایش «کل عنایت» داستان فردی به همین نام است که در خانه اش به روی همه مردم، مسافر، غریب، ره گم کرده و گرسنه باز است. او هر شب مهمان هایی دارد که هم غذای جسم و روح به آن ها می دهد. تا اینکه شاه عباس در لباس درویشی به خانه او می رود و...
این نمایش بر مبنای پژوهشی در دوران شاه عباس صفوی وقصه های آن زمان نوشته شده است.
جواد انصافی، محسن نقیبیان، علی یدالهی، حمید رئوف تبار، رضا معراجی، امیرمحمد انصافی، امیرحسین انصافی، محمد رضا لوانی، ابولفضل عشرب، حسن مصطفی پور، رامین عبدالهی، امیر یارندی، میثم جبار زاده و پیام رضایی در این نمایش بازی می کنند.
«کل عنایت» به نویسندگی و کارگردانی جواد انصافی تا ۲۰ شهریور هر شب ساعت ۱۹ در تماشاخانه سنگلج روی صحنه می رود.
این نمایش کمدی موزیکال به عنوان نمایش منتخب شانزدهمین جشنواره آیینی سنتی معرفی شد.

هیچ نظری موجود نیست: