۱۳۹۳ شهریور ۱۱, سه‌شنبه

کنسرت «تکنوازی سنتور» مجید کیانی برگزار می شود

مجید کیانی نوازنده سنتور اواخر شهریور در تهران کنسرت برگزار می کند.

به گزارش هنرآنلاین، مجید کیانی نوازنده پیشکسوت سنتور گفت: هم اکنون در تدارک و برنامه ریزی برای برگزاری کنسرت هستم و قرار است 28 شهریور ساعت 18:30 در فرهنگسرای نیاوران به صحنه روم.
کیانی با اشاره به اینکه عنوان این کنسرت «تکنوازی سنتور» است، خاطرنشان کرد: این کنسرت شامل دو بخش است که هر دو بخش به بداهه نوازی اختصاص دارد.
این نوازنده سنتور در ادامه بیان کرد: در بخش اول قطعات شامل 2 قطعه از موسیقی دستگاهی ایران است که این قطعات براساس الگوهای پیشین و گوشه های موسیقی است.
مجید کیانی با اشاره به اینکه این کنسرت به زودی در شهرستان ها نیز برگزار می شود، افزود: این کنسرت برای هنرجویان جنبه آموزشی هم دارد، زیرا در این کنسرت قطعات براساس موسیقی قدیم است.


مجید کیانی

مجید کیانی ردیف سنتور ابوالحسن صبا و قطعات علینقی وزیری و روح الله خالقی را به مدت چهار سال در هنرستان آزاد موسیقی ملی فرا گرفت. سپس در دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران قسمتی از ردیف میرزا عبدالله را نزد داریوش صفوت و نورعلی خان برومند آموخت و برای مدت چهار سال دیگر نزد برومند بقیه ردیف میرزا عبدالله و همچنین شیوه سنتور نوازی حبیب سماعی را فرا گرفت.
از جمله کارهای ماندنی مجید کیانی به همنوازی او با محمدرضا لطفی و داریوش فرهنگ فر و نیز آلبوم ترجیع بند با آواز رامبد صدیف می توان اشاره کرد که این اثر دومی از جمله آثار ماندگار در تاریخ موسیقی آوازی و بداهه نوازی و بداهه خوانی ایران به شمار می رود.

هیچ نظری موجود نیست: