۱۳۹۳ شهریور ۱۵, شنبه

میلاد کیایی: اجرای گروه «چکاوک» ادای دین به آثار جاودان موسیقی ایران + عکسی از اکبر گلپایگانی در این مراسم

بانی فیلم - پیمان یاحقی: اجرای کنسرت ارکستر گروه «چکاوک» با حضور هنرمندان و ورزشکاران به کار خود پایان داد.

در این کنسرت هنرمندان و ورزشکارانی چون اکبر گلپایگانی، نصرت الله وحدت، جواد لشکری، رضا بنفشه خواه، ناصر آقائی، حمید استیلی، حسین کلانی، بهزاد فراهانی، امین زندگانی، محمد زادمهر و... به کار خود پایان داد.
در پایان این کنسرت گفت و گویی با میلاد کیایی انجام داده ایم که در زیر می خوانید:

همکاری شما با رضا شایسته چگونه شکل گرفت و چطور شد این همکاری را برای این اجرا پذیرفتید؟
همکاری و آشنایی من با رضا شایسته در گذشته شکل گرفته و تنها به زمان حال ختم نمی شود. رضا شایسته بسیار جوان لایقی است که در کنار کار خود به هنر موسیقی می پردازد. یکی از دلایل همکاری من با رضا شایسته این بوده که فارغ از فعالیت ایشان در عرصه موسیقی، جوان بسیار محجوبی هستند. در پاسخ به سوال شما باید بگویم هر گروهی که به آثار جاودان کشور عزیزمان احترام بگذارد و آن قطعات را ارج نهاند در ابتدا سپاسگزار آنها هستم و تمام تلاشم را می کنم که با این گونه گروه ها همکاری داشته باشم.


میلاد کیایی

چرا در زمان فعلی ارزش قطعات ارائه شده همانند آثار قدیمی نیست ؟
در گذشته شرایط کاملا فرق می کرد و شعف خاصی بر موسیقی آن زمان حاکم بود. همه چیز با عشق شروع می شد و با موسیقی به مردم امید می دادند، اما در زمان حال مسیر موسیقی ما به سمت دیگری سوق پیدا کرده است. بیشتر پیامدها برمی گردد به نگاه درون گرای افرادی که در هنر موسیقی فعالیت می کنند. به طور مثال زمانی که هنرمند می خواهد اثری را ارائه دهد باید روی آن قطعه اشراف داشته باشد و به طور فست فوتی عمل نکند. باید برای ارائه آن اثر زمان خرج کند، اما در شرایط فعلی شاهد آن هستیم که این پروسه به طور کامل شکل نمی گیرد.

راز ماندگاری قطعاتی که در گذشته ارائه می شد چه بود؟
قطعاتی که در گذشته ارائه می شد الهام گرفته از درون آن فرد بود و روزها و سال ها وقت صرف آن اثر می شد. زمانی که ترانه و یا ملودی ساخته می شد آن فرد می دانست این اثر با کدام هنرمند همخوانی دارد، اما در زمانی که ما در آن حضور داریم این پروسه شکل نمی گیرد.

قطعات جاودانی در کنسرت که پیش رو داریم  اجرا می شود، چگونه این آثار انتخاب شد؟
اجرای این قطعات توسط ارکستر چکاوک ادعای دینی است برای آثار جاودان موسیقی کشور که همیشه با استقبال روبرو بوده و همیشه خواهد بود چرا که این آثار تجلی تاریخ موسیقی کشور مان است. در پاسخ سوال شما باید بگویم این آثار خاطرات تمامی افراد جامعه را در برمی گیرد و تنها به یک نفر معطوف نمی شود.

آیا قرار است بعد از این اجرا کنسرت دیگری را به صورت مشترک با گروه چکاوک داشته باشید؟
بله در تلاش هستیم که اجرای مشترک دیگری را در آینده نزدیک داشته باشم.

در پایان اگر مطلبی هست بفرمایید.
امیدواریم جریان موسیقی کشور به سمت سویی حرکت کند که تمامی گروه ها بتوانند به راحتی به فعالیت بپردازند.

اکبر گلپایگانی در کنسرت گروه «چکاوک»


اکبر گلپایگانی


در کنسرت گروه «چکاوک» که در تالار وحدت اجرا شد، چهره های معروف هنری، فرهنگی و ورزشی نیز حضور داشتند.
یکی از این مهمان های ویژه، اکبر گلپایگانی خواننده قدیمی بود که با خواندن آهنگ ها و تصنیف های خاطره انگیز در بین مردم از محبوبیت برخوردار است. حضور وی در این کنسرت که بازآفرینی آهنگ های قدیمی موسیقی ایران بود، لحظات خاطره انگیزی برای علاقه مندان به وجود آورد.

هیچ نظری موجود نیست: