۱۳۹۳ شهریور ۲۱, جمعه

جشن دومین سالگرد تاسیس موسسه هنرمندان پیشکسوت برگزار شد

جشن دومین سالگرد تاسیس موسسه هنرمندان پیشکسوت با تاکید بر حمایت هر چه بیشتر از هنرمندان پیشکسوت و تلاش برای رفع دغدغه های آنان برگزار شد.

به گزارش تسنیم، دومین جشن سالگرد تاسیس موسسه هنرمندان پیشکسوت باحضور شمار زیادی از هنرمندان و همچنین معاون رئیس جمهور شامگاه چهارشنبه 19 شهریورماه در تالار وحدت تهران برگزار شد.
در این مراسم دکتر محمود عزیزی به عنوان رئیس هیئت مدیره هنرمندان پیشکسوت در سخنان کوتاهی با بیان خیرمقدم به حاضران اظهار کرد: خوشحالیم که برای دومین سال جشن سالروز تاسیس موسسه هنرمندان پیشکسوت را برگزار می کنیم و امیدوارم هرچه بیشتر بتوانیم در خدمت رسانی به هنرمندان پیشکسوت فعال عمل کنیم.
در بخش دیگری از این مراسم جمشید مشایخی هنرمندان پیشکسوت عرصه تئاتر، سینما و تلویزیون اظهار کرد: امروز استادان شاگرد خود را پشت میکروفن فرستادند و من شاگرد تمام کسانی هستم که در اینجا حضور دارند.
او ادامه داد: ما هیچگاه به دنبال انجام کار سیاسی نیستیم و یا به عبارت بهتر ما اهل دل هستیم. در زمانی که هنوز آقای جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نبودند جایی به مسئولین گفتم که این چاقوی سانسور خود را کمی کند کنید. هنرمند مردم را از واقعیت به حقیقت می رساند.
این هنرمند اضافه کرد: واقعیت وضع موجود است که برخی چیزها در آن بد و خراب است چه اشکالی دارد به این موارد اشاره کنیم. فراموش نکنیم هنرمند فردی عاشق است و هر چه که ما آموختیم از بزرگان ادب ایران بوده است. مشایخی در پایان با خواندن شعری از حافظ گفت: ما از حافظ یاد می گیریم که حرف بزنیم و انتقاد کنیم.
در ادامه این برنامه استاد عباس تهرانی تاش هنرمند پیشکسوت موسیقی برای دقایقی به اجرای کلارینیت برای حاضرین این جشن پرداخت که با استقبال آنها همراه شد.
همچنین استاد عبداولوهاب شهیدی هنرمند پیشکسوت موسیقی و آغاز ایران با بیان اینکه موسسه هنرمندان پیشکسوت اقدامی مهم و ارزشمند بود گفت: تاسیس این موسسه هنرمندانی که توانایی نداشتند و یا فراموش می شدند زیر چتر موسسه هنرمندان پیشکسوت قرار گرفتند و با بزرگترین خدمت به هنر صورت گرفت و دل های خسته ترمیم شد.
این هنرمند پیشکسوت ایران که توان ادامه دادن صحبت های خود را نداشت با خواندن شعری از زنده یاد باستانی پاریزی سخنان خود را به اتمام رساند. در این شعر آمده بود:
باز شب آمد و شد اول بیداری ها/ من و سودای دل و فکر گرفتاری ها
شب خیالات و همه روز تکاپوی حیات/ خسته شد جان و تنم زین همه تکراری ها
در میان دو عدم این دو قدم راه چه بود/ که کشیدیم در این مرحله بس خواری ها
یکی از بخش های قابل توجه این برنامه اجرای زنده ایرج خواجه امیری بود که با استقبال فراوان حاضران همراه شد. هنرمند پیشکسوت موسیقی آوازی ایران در اجرای زنده خود قطعه به یاد ماندنی «پرنده» را خواند که با تشویق طولانی مدت همه حاضران روبرو شد.
در بخش دیگری از این مراسم مریم نشیبا هنرمند پیشکسوت رادیو و هنر دوبله با ابراز خرسندی از برگزاری دومین جشن تاسیس موسسه هنرمندان پیشکسوت اظهار کرد: من از مدیران موسسه هنرمندان پیشکسوت تشکر می کنم که برای نزدیک کردن هر چه بیشتر ما هنرمندان به یکدیگر گامی مهم را برداشتند.
او ادامه داد: همه ما نیاز به مهر و محبت داریم و تقاضا دارم که موسسه هنرمندان پیشکسوت ما هنرمندان را گردهم بیاورد تا بتوانیم کار هم باشیم.
این هنرمند با بیان اینکه گاهی بسیاری از ما سالروز تولد نزدیکان خود را فراموش می کنیم، گفت: موسسه هنرمندان پیشکسوت در اقدامی ارزشمند هنرمندان متولد هر یک از ماه های سال را گردهم می آورد و برای آنها یک جشن تولد می گیرد که این اقدام بسیار ارزشمند است. دوست داشتن انسان ها نقطه پایانی بر تمام رنج هاست و من خوشحالم که به واسطه برگزاری چنین جشن هایی هرچه بیشتر به یکدیگر نزدیک می شویم.
در بخش دیگری از این مراسم استاد فضل الله توکل هنرمند پیشکسوت موسیقی ایران برای دقایقی به اجرای سنتور نوازی برای حاضرین در جمع کرد. همچنین استاد رحیم رفیعی منش هنرمند پیشکسوت موسیقی اصیل ایران به اجرای تارنوازی برای حاضران در این جشن پرداخت.
بخش پایانی جشن سالگرد تاسیس موسسه هنرمندان پیشکسوت که اجرای آن برعهده دکتر اسماعیل آذر هنرمند پیشکسوت حوزه شعر و ادب بود با بریدن کیک تولد این موسسه و همچنین نورافشانی و گرفتن عکس یادگاری همراه شد.
کامبیز روشن روان، پری صابری، محمد سریر، فریدون شهبازیان، شاهین فرهت، اسماعیل شنگله، ملکه رنجبر، حسن ریاحی، داود گنجه ای، هادی منتظری، ایران دورودی، محمود پاک نیت، محمد موسوی، گوهر خیراندیش، محبوبه بیات، حجت الاسلام دعایی، محمدعلی کشاورز، محمدرضا طالقانی، شهلا ریاحی، اصغر همت، احمد مسجدجامعی از جمله حاضران در دومین جشن سالگرد تاسیس موسسه هنرمندان پیشکسوت بودند.

هیچ نظری موجود نیست: