۱۳۹۳ مرداد ۱۶, پنجشنبه

جلال مقامی «خانه امن» را روایت می کند

مجموعه مستند «خانه امن» به کارگردانی مرتضی خرم دشتی و تهیه کنندگی محسن بخارایی با روایت جلال مقامی به مفهوم خانه برای ایرانی ها و خانه های ایرانی اختصاص دارد.

محسن بخارایی ضمن اعلام این خبر به مهر گفت: «خانه امن» می خواهد دریچه ای به دنیای امن و آرام گذشته باشد و نشان دهد مفهوم خانه در طی سالیان دستخوش تغییرات فراوانی شده است. این مجموعه به بررسی زندگی گذشته ایرانیان و مفهوم خانه در میان آنها می پردازد.
وی افزود: سری اول این مجموعه به سراغ خانه های کویری و اقلیم کاشان می رود و سعی می کند با اشاره به نکات خاص معماری کویر و سبک زندگی کویرنشینان تصویر جامعی از زندگی و خانه های مردم کویر ارائه کند. این سری که جمعه ها ساعت 19:30 و به مدت 40 دقیقه از شبکه مستند پخش خواهد شد، هفت قسمت دارد؛ چشمه زندگی، اقلیمِ فین، شهرِ مردم، خانه عباسیان، خانه طباطبایی، خانه بروجردی و زندگی ایرانی.
بخارایی درباره هر قسمت از این مجموعه این گونه توضیح داد: در قسمت اول، چشمه ای جاودان معرفی می شود که مبدا تمدن هفت هزار ساله سیلک است. قسمت دوم به اقلیم خوش آب و هوای فین و باغ تاریخی فین می پردازد. در قسمت سوم کم کم وارد شهر کاشان می شویم؛ شهری که با نمادهای مذهبی و تجاری خود زبانزد مشتاقان تاریخ و معماری است.
این تهیه کننده یادآور شد: در سه قسمت بعد وارد خانه های تاریخی کویر می شویم. خانه هایی با معماری منحصر به  فرد که هر کدام رازهای بزرگی در دل خود نهان دارند. قسمت آخر مجموعه هم زندگی ایرانی را در میان خانه های کویری به تصویر می کشد. زندگی گرم و آرامی  که طی سالیان از ذهن ها فراموش شده است.
بخاری تأکید کرد: مراحل تولید این مجموعه از اسفند سال 91 تا شهریور ۹۲ به طول انجامیده است. تحقیق و نگارش متن مجموعه را مطهره حاجی زاده به عهده داشته و همچنین گفتار متن آن از سوی جلال مقامی، دوبلور پیشکسوت سینما و تلویزیون در استودیو بهاران و زیر نظر محمد حقیقی ضبط شده است.

۱ نظر:

بهروز (همراه همیشگی‌) گفت...

استاد جلال مقامی،
پاکترین صدا،
در میان دوبلورهای مرد ایران هستند.
با آرزوی سلامتی و موفقیتهای روزافزون.