۱۳۹۳ مرداد ۲۶, یکشنبه

تقی مختار: نقش «قیصر» اصلا و اساسا برای بهروز وثوقی نوشته شده بود

تقی مختار در واکنش به صحبت اخیر ناصر ملک مطیعی که «کیمیایی در ابتدا می خواست نقش قیصر را من بازی کنم» نوشت: این حرف آقای ملک مطیعی واقعیت ندارد و نمی دانم اگر گفته است، چرا گفته است.

تقی مختار در یک کامنت در فیس بوک توضیح داد: ماجرای ساخته شدن «قیصر» را چند مرتبه در نوشته ها و سخنرانی هائی که داشته ام، توضیح داده و بیان کرده ام.
عوامل مختلفی منجر به ساخته شدن این فیلم شد که مهمترین آن مشارکت بهروز وثوقی در سرمایه گذاری اولیه آن بود، در زمانی که اتحادیه تهیه کنندگان فیلم ایران او را به کلی تحریم کرده و از سپردن نقشی به او در فیلم هائی که ساخته می شد، خودداری کردند.

تقی مختار

تقی مختار در ادامه نوشت: در واقع «قیصر» توسط خود بهروز وثوقی با همکاری پوری بنائی، عباس شباویز، و مسعود کیمیائی ساخته شد تا تحریم حضور او بر پرده سینما شکسته شود. پس، و بنابراین، نقش «قیصر» اصلا و اساسا برای بهروز وثوقی نوشته شده بود و تا جائی که به خاطر دارم نقش «داداش فرمان» را هم ابتدا قرار بود جمشید مشایخی بازی کند ولی بعدا تصمیم گرفته شد آن نقش به ملک مطیعی که در آن برهه از زمان ستاره اقبالش غروب کرده بود داده شود.
مختار در پایان نوشت: خوشا که بازی ناصر ملک مطیعی در این نقش کوتاه ولی به یاد ماندنی دوباره زنده اش کرد و به ستاره ای تبدیل شد که تا آخرین لحظه حیات سینمای قبل از وقوع انقلاب اسلامی فروزان بود.

۳ نظر:

ناشناس گفت...

تشکر از قدیمی هاوسپاس از جناب مختار عزیز دقیقا درست میفرمایندبنده حقیر با تحقیق فراوان متوجه شدم اولا بیشتر سرمایه فیلم توسط اسطوره زن سینمای ایران خانم پوری بنایی عزیز تامیین شده و همچنین نقش بهروز خان جناب ملک مطیعی عزیز به تازگی نمیدانم چرا به گذشته بی لطف بی مهر شده اند امیدوارم برای حظور دوباره شان نباشد

vahdat doost گفت...

فروزان در اوج دوران بازیگری خود همزمان در ۲ فیلم با ۲ چهره جدید همبازی شد. (۱۳۴۷)

در فیلم شهرآشوب با پیمان چهره جدید و در فیلم امشب دختری می‌میرد با تقی‌ مختار

پیمان و مختار هر دو از خوش تیپ‌ترین بازیگران مرد سینما بودند.

تصاویر جدید مختار عزیز همه جا هست ولی‌ از پیمان عزیز هیچ خبری نیست!

اگر عکس جدید پیمان را بگذارید رکورد تمام اخبار قدیمیها را خواهید شکست.

doostdaar گفت...

ناشناس جان، چه اصراری داری، شاید بنده خدا پیمان نمیخواد عکسش چاپ بشه!

فروزان، آذر شیوا رو ۱۰۰ میلیون هم که بدی، حاضر نمی‌شن عکس بندازن.

زیبارویان و خوش تیپ‌ها با پیری بیشتر مشگل دارن، چون همه انتظار دارن اونها به همون زیبایی‌ باشن.

نگاهی بینداز به چهره‌های بادبادکی هنرمندان بالای ۵۰ سال، که ماهی‌ یکبار مجبور هستند بوتاکس بزنند.