۱۳۹۳ تیر ۲۵, چهارشنبه

پری زنگنه کتاب جدیدش را منتشر می کند / گلایه از مطبوعات

جدیدترین کتاب پری زنگنه شامل مروری بر خاطرات این خواننده از دوران تحصیل در کنسرواتوار عالی موسیقی، نگاهی به موسیقی کلاسیک ایران و... در نیمه دوم سال  جاری منتشر می شود.

به گزارش شرق، پری زنگنه، خواننده شناخته شده که در زمینه اپرا و موسیقی محلی فعالیت های زیادی انجام داده و کتاب هایی نیز در همین حوزه منتشر کرده، این روزها مشغول آماده کردن کتاب دیگری است.
زنگنه البته این روزها دل خوشی از خبرنگاران ندارد و معتقد است هر وقت صفحات روزنامه ها خالی باشد، آنها به سراغش می روند. به همین دلیل هم تاکید می کند این جمله حتما به نقل از او نوشته شود: مایل نیستم مصاحبه کنم. خبرنگاران وقت ما را می گیرند اما بعدا هرچه دلشان بخواهد، می نویسند. با این حال او ضمن گلایه هایش از مطبوعات، به چاپ جدیدترین کتاب خود هم اشاره می کند: این روزها درحال اتمام کتابی هستم که قصد داشتم نام آن را آواز پری ها بگذارم اما به دلیل فوت برادرم در هفته گذشته و تاثیر زیادی که رویم گذاشت، شاید نام کتاب به آواز ناتمام تغییر کند.
او که خود فارغ التحصیل شاخه اپرا از کنسرواتوار عالی موسیقی تهران است، در بخشی از این کتاب به ذکر خاطراتی از دوران تحصیل در این کنسرواتوار، تاریخ کنسرواتوار، استادان و خوانندگانی که پیش از او یا همزمان با او در این کنسرواتوار فعالیت کرده اند، اسامی اولین هنرجویان آواز، معرفی اولین هنرجویان اعزامی به اروپا و... پرداخته است. زنگنه همچنین در این کتاب به بررسی ساختمان قدیمی کنسرواتوار در محل اپرای تالار رودکی سابق پرداخته است. اما او از اینکه نام این تالار تغییر نام داده است، ابراز نارضایتی می کند: چرا نام تالار رودکی تغییر کرد؟ رودکی یکی از شاعران مشهور ایرانی و مایه افتخار ملت ماست. او یکی از شاعران روشنفکر ایرانی است که اشعار بسیار زیبایی دارد و در تمام دنیا این تالار را به نام تالار رودکی می شناختند. نمی دانم دلیل تغییر نام این تالار چه بود.
این خواننده با بیان اینکه کتاب جدید او متجاوز از 300 الی 400 صفحه به همراه عکس هایی از کنسرت هایش خواهد بود، افزود: بیش از پنج سال روی این اثر کار کرده ام. این کتاب را از سوی نشر کتابسرا که پیش از این «کتاب های آوای نام ها از ایران زمین» و «آن سوی تاریکی» را با موفقیت روانه بازار کرد، منتشر خواهم کرد.
زنگنه در ادامه با احتمال اینکه کتابش آذرماه سال جاری منتشر  شود، در پاسخ به این سوال که آیا قصد برگزاری کنسرت دارد، گفت: به دلیل درگذشت برادرم در شرایط روحی مناسبی برای برگزاری کنسرت نیستم. ضمن اینکه تابستان فصل هنر نیست و جو مناسبی برای کنسرت وجود ندارد. با این همه اگر بخواهم کنسرتی نیز برگزار کنم، این کنسرت کلاسیک خواهد بود و ایرانی نمی خوانم.

هیچ نظری موجود نیست: