۱۳۹۲ اسفند ۲۱, چهارشنبه

به مناسبت تولد سیمین غفاری: 14 ساله بودم که اولین فیلمم را بازی کردم + عکس

قدیمی ها - مجتبی نظری: امروز تولد سیمین است، سیمین غفاری. او متولد سال 1331 تهران است و امروز در بلژیک به همراه شوهر و فرزندانش روزگار می گذراند.

سیمین بسیار مهربان و دوست داشتنی ست و همیشه با او در تماس هستیم. خانم سیمین از طرف گروه قدیمی ها، تولد شما را صمیمانه تبریک گفته و برای شما شادی، سلامتی و طول عمر آرزو می کنم و امیدوارم در کنار خانواده عزیزتان زندگی آرامی سپری کنید.
حدود سه سال گذشته با سیمین غفاری گفتگویی انجام دادم که قسمت هایی از این گفتگو را با هم می خوانیم:
سیمین غفاری در آغاز این گفتگو عنوان کرد: سال 1331 در تهران، خیابان حشمت الدوله متولد شدم. در خیابان ملاصدرا و چند سالی در خیابان تحت طاووس زندگی کردم. یک خواهر و یک برادر دارم. هم اکنون در بلژیک با همسر و بچه هایم زندگی می کنم.
کلاس هفتم متوسطه بودم که به کارهای هنری وارد شدم. آن موقع از طرف مدرسه، هر کسی هنری داشت می توانست آخر سال ارائه بدهد، یکی می رقصید، یکی می خواند و ...
من و یک خانم دیگر که آکاردئون می زد، همکاری مان را شروع کردیم و من می خواندم. برای اولین بار بود که من در مدرسه می خواندم و تمام دانش آموزان به همراه خانواده هایشان شرکت داشتند. آن برنامه از طرف تلویزیون فیلم برداری می شد. بعد از آن، از طرف تلویزیون با من تماس گرفتند و گفتند که صدای خوبی داری و می توانی در تلویزیون بخوانی.
سیمین درباره ورودش به سینما گفت: من را در واقع زنده یاد «حسین مدنی» کارگردان اولین فیلمم «جاهل ها و ژیگول ها» به سینما آورد؛ ایشان نویسنده رادیو و کارگردان بسیار ماهری بود. روزهای اول جلوی دوربین می ترسیدم و آقای مدنی به من می گفت: مطمئن هستم شما خیلی موفق خواهید شد، ولی چون جوان هستی طول می کشد. بین 14 تا 15 سال سن داشتم که این فیلم را بازی کردم.
سیمین در جواب به این سوال که از بین فیلم هایی که بازی کرده اید، کدام فیلم را بیشتر دوست دارید، گفت: فیلم «بت» را خیلی دوست دارم. رول و نقش من در فیلم «بت» کم و حدود 15 یا 20 دقیقه بود ولی، «ایرج قادری» این شانس را به من داد که اندکی خود نمایی کنم. به غیر از فیلم «بت» که با «بهروز وثوقی» و «ناصر ملک مطیعی»، «حریص» که با شادروان «رضا بیک ایمانوردی» و سه فیلمی را که با شادروان «آغاسی» دارم، فیلم «ای ولله»، «خیلی هم ممنون» و «نعمت نفتی» - فیلم «ای ولله» رکورد فروش فیلم های آن سال را زد و من نقش آمنه را بازی می کردم - را هم دوست دارم. به نظر من هنرپیشه باید این استعداد را داشته باشد که هر نقشی را به او پیشنهاد می کنند، بتواند بازی کند. واقعا دوست داشتم رول های مختلف بازی کنم.
سیمین در پایان این گفتگو اظهار داشت: آرزوی من این است که هیچ بدی در دنیا نباشد و مردم در آرامش زندگی کنند. دوست دارم دوباره در سینمای ایران بازی کنم، چون دلم برای بازی در سینما بسیار تنگ است.


سیمین غفاری و همسرش

سیمین غفاری

سیمین غفاری

سیمین غفاری

سیمین غفاری

۴ نظر:

کیان گفت...

سیمین خانم سلام ازصمیم قلب تولدتان راتبریک گفته وبرای شماوخانواده محترمتان آرزوی سلامتی وخوشبختی دارم .

ناشناس گفت...

Simin Ghaffari va Peyman dar film-e Dokhtar nagoo, balaa begoo hambazi bodand.

Lotfan nazar-e Simin Ghaffari ra dar mored-e Peyman beporsid.

Jaay-e Peyman dar Ghadimihaa khaalist

Peyman Zibaatarin Honarpishey-e Iran bood.
Golzaar beh gard-e paay-e oo ham nemirasad

کوروش گفت...

زاد روزت خیلی فرخنده باشد و همیشه سایه ات بالای سر خانواده.

ناشناس گفت...

باچنین لبخند نمکین وباآن زیبائی موقر و دلنشین ، کسی را در سینمای ایران بیاد نمیاورم.اضافه کنم که چهل سالی میشود خارج از ایرانم وهیچ فیلمی هم از ایشان ندیده ام.با تبریک روز تولد وبا آرزوی تندرستی و شادی.