۱۳۹۳ تیر ۷, شنبه

کنسرت شاگردان محمدرضا لطفی به یاد استاد

کنسرت شاگردان محمدرضا لطفی با عنوان «به یاد استاد» هفته آینده در فرهنگسرای نیاوران برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی فرهنگسرای نیاوران، گروهی متشکل از شاگردان زنده یاد محمدرضا لطفی  با همکاری ینیاد آفرینش های هنری نیاوران، جمعه 13 تیر 1393 در این مجموعه به اجرای برنامه می پردازند تا یاد و خاطره استاد خود را گرامی بدارند.
این برنامه با عنوان «به یاد استاد» و در دو بخش اجرا می شود. بخش نخست با «آواز اصفهان» آغاز و در «شور» به پایان می رسد؛ پیش درآمد «پرواز عشق»، تصنیف «گفتم غم تو دارم»، ساز و آواز، چهار مضراب، تصنیف «ما درس سحر در ره میخانه نهادیم»، ساز و آواز، تصنیف «راهی و آهی».
قطعه هایی که در بخش دوم نواخته و خوانده می شوند نیز به این شرح است؛ پیش درآمد همراه با آواز، چهار مضراب، تصنیف «ای عاشقان»، ساز و آواز و در بخش پایانی نیز قطعه ای ضربی نواخته می شود که با آواز همراه است.
قطعه هایی که در این کنسرت اجرا می شوند از ساخته های زنده یاد استاد «محمدرضا لطفی» هستند، در این میان تنها تصنیف «راهی و آهی» را «محمد امین اکبرپور» براساس شعری از «هوشنگ ابتهاج» ساخته است.
محمد امین اکبرپور نوازنده تار وسه تار، سجاد مهربانی (خواننده)، ماهور لطفی (تنبک)، مهرزاد هویدا (دف)، افسانه و نازلی جهانگیری (آواز) از شاگردان برجسته محمدرضا لطفی در چند سال اخیر هستند که به یاد استاد خود به روی صحنه می روند.
شایان ذکر است حضور در این برنامه همراه با کارت دعوت امکان پذیر است.
کنسرت «به یاد استاد» جمعه 13 تیر 1393 از ساعت 30/17 در فرهنگسرای نیاوران برگزار می شود.

هیچ نظری موجود نیست: