۱۳۹۳ فروردین ۲۶, سه‌شنبه

مرد آهنگساز از نقاشی هایش گفت

لوریس چکناواریان به عنوان یکی از شرکت کنندگان نمایشگاه هنرمندان خودآموخته معتقد است نقاشی هایش، صداهای درونی هستند که از طریق رنگ آنها را بیان می کند.

به گزارش مهر، نمایشگاه هنرمندان خودآموخته درحالی در خانه هنرمندان برپا است که لوریس چکناواریان، آهنگساز و موسیقیدان شناخته شده کشورمان هم یکی از هنرمندان شرکت کننده در این نمایشگاه است.
نمایش احساسات نقاشان خودآموخته از طریق رنگ
او که در زمینه نقاشی، آموزشی ندیده و به عنوان یک خودآموخته تجربیات خود را به نمایش گذاشته است، در مورد ویژگی آثار هنرمندان خودآموخته گفت: کسانی که در این عرصه فعالیت می کنند، یک ویژگی می توانند داشته باشند و آن هم علاقه به هنر است. نقاشان خودآموخته از طریق رنگ یا خط روحیه و احساس خودشان را به نمایش می گذارند.
وی در توضیح بیشتر ادامه داد: کسانی که حرفه ای هستند، از بچگی، تمرین های زیادی کرده و شیوه های کار را فرا گرفته اند اما افرادی مانند من که آموزشی در نقاشی ندیده، صداهای درونی خود را به روی بوم می آورند.
چکناواریان که با پنج تابلو در  این نمایشگاه حضور دارد، درباره آثارش افزود: من تابلو هایم را برای خودم می کشم و فروشی هم نیست بلکه برای خودم است. همین که مردم لطف کنند و نگاه کنند ممنون هستم.
انتقاد از هنرمندان رشد فرهنگ و هنر و پیشرفت تمدن را به دنبال دارد
این هنرمند همچنین در مورد تاثیر برگزاری چنین نمایشگاه هایی در معرفی هنرمندان خودآموخته گفت: فقط با یک نمایشگاه نمی توان یک جامعه را به فکر واداشت. وقتی  این نمایشگاه ها درنقاط مختلف برگزار شود، مردم ترغیب می شوند تا بیشتر به دیدن آثار بیایند و از هنرمندان حمایت کنند که از  این طریق نه تنها هنرمندان تشویق می شوند بلکه ممکن است انتقادهایی بشنوند که باعث پیشرفت آنها شود و در نهایت فرهنگ و هنر رشد پیدا کند. هنگامی  که فرهنگ، پیشرفت کند، تمدن پیشرفت می کند و اگر تمدن پیشرفت کند مردم در سطح دیگری زندگی می کنند.
بتهون و داوینچی هم خودآموخته بودند
این موسیقیدان سپس به تاثیر هنرمند و جامعه روی یکدیگر اشاره کرد: همه ما خود آموخته هستیم. کسی که 10 یا 20 سال درس هنر آموخته نیز به نوعی خودآموخته است. هیچکس استاد نیست، نه بتهون و نه داوینچی استاد بودند، از من که قطره کوچکی هستم تا بزرگترین هنرمندان مثل داوینچی در دنیا، کوچک هستیم و همه مان تا روز آخر زندگی مان همواره در حال یادگیری هستیم. پیشرفت ما از مردم می آید و به مردم برمی گردد. در دنیای هنرمند، وی از اجتماع خود، دنیا و از طبیعت الهام می گیرد.
نمایشگاه هنرمندان خودآموخته با 800 اثر از 65 هنرمندآموخته تا 29 فروردین در تمام گالری های خانه هنرمندان درحال برگزاری است. در حاشیه  این نمایشگاه کارگاه های نقش حنا و شن و ماسه نیز برپا شده است.

هیچ نظری موجود نیست: