۱۳۹۲ اسفند ۱۳, سه‌شنبه

نشان موزه خانه احمد شاملو رونمایی می شود

نشان موزه خانه بین المللی احمد شاملو با حضور نمایندگان سازمان های مختلف رونمایی می شود.

شروین پاشایی فعال فرهنگی با اعلام این خبر به ایسنا، گفت: قرار است روز 21 اسفندماه ساعت 16 مراسم رونمایی از نشان موزه خانه بین المللی احمد شاملو در خانه این شاعر واقع در دهکده کرج برگزار شود. این مراسم با حضور نمایندگان دو سازمان بین المللی، نماینده سازمان میراث فرهنگی ایران، علی مرادخانی معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و علیرضا سمیع آذر برگزار می شود.
او در ادامه اظهار کرد: مالک خانه آیدا سرکیسیان (همسر احمد شاملو) است و قرار است مطابق وصیت نامه احمد شاملو، بخشی از خانه به محل زندگی آیدا و بخشی هم به موزه شاملو تبدیل شود. بنیان گذار این موزه نیز آیدا سرکیسیان است. همچنین قرار است وسایل به جامانده از احمد شاملو به این موزه برگردد.
به گفته پاشایی، حضور عموم در این مراسم آزاد نیست.
البته در پی انتشار این خبر، مدیر روابط عمومی معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در تماسی با ایسنا، اعلام کرد: هیچ نامه نگاری ای با معاون هنری وزیر ارشاد در این باره صورت نگرفته است و ما در جریان برگزاری این مراسم نیستیم. آقای شروین پاشایی که این موضوع را اعلام کرده، با ما هیچ هماهنگی ای نکرده است.
اما شروین پاشایی در پی اعلام روابط عمومی معاونت هنری وزارت ارشاد مبنی بر این که برای حضور معاون هنری در مراسم رونمایی نشان خانه موزه شاملو با آن ها نامه نگاری ای نشده است، توضیحی ارائه کرد.
در این متن آمده است: پیروِ تکذیب خبرِ رونمایی نشان خانه موزه  احمد شاملو توسط روابط عمومی معاونت هنری وزارت محترمِ ارشاد، لازم به ذکر است توضیحی مختصر جهت شفاف سازی افکارِ عمومی در اختیارِ شما قرار دهم:
در تاریخِ 92.11.29 ساعت 16:45 دقیقه مدارک و دعوت نامه تحویل دفترِ آقای مرادخانیِ گرامی شد. البته به دلیلِ عدمِ حضورِ ایشان، جناب آقای خطیبی از کارکنان دفتر ایشان مدارک و دعوت نامه را تحویل گرفتند.
نظر به تأیید جناب آقای خطیبی جهت رساندن مدارک و دعوت نامه به جناب آقای مرادخانی، این جانب گفت وگو با ایسنا را انجام داده ام که متأسفانه گویا دعوت نامه به دست معاونت محترم هنری نرسیده است.
پیروِ پیگیری های مجدد بنده در تاریخ 92.12.13 در ساعت چهارِ عصر و گفت وگو با آقای ملانوروزی، رییس بخشِ تجسمی معاونت هنری، مقرر شد که فردا در نشستی حضوری، مراحل پیشبرد این مهم انجام گیرد و عملی شود.

هیچ نظری موجود نیست: