۱۳۹۳ فروردین ۸, جمعه

سال 92، گوگوش، ترانه بهشت و همکاری با ابی

بی بی سی: 25 بهمن ماه همزمان با روز جهانی «عشاق»، گوگوش ویدیویی را برای آهنگی به اسم «بهشت» منتشر کرد. ویدیویی که خیلی سریع واکنش هایی متضاد را بر انگیخت.

این ویدیو داستان عشق دو دختر همجنس گرا به یکدیگر را روایت می کند. پیش از این سابقه نداشته است که هنرمندی ایرانی به این اندازه پرطرفدار و مطرح چون گوگوش در حمایت از حقوق همجنسگرایان آثاری را تولید کند.
با این حال دور از انتظار نبود که برخی به گوگوش برای پرداختن به چنین موضوعی به تندی حمله کنند، اما از طرف مقابل کسانی هم بودند با اشاره به قسمت هایی از ترانه این آهنگ آن را بی ایراد ندانستند که به نظرشان حتی این آهنگ هم بازتولید کننده کلیشه های جنسیتی است.
به هر حال به نظر می آید این ویدیویی جنجالی مورد پسند جامعه همجنس گرایان ایرانی و بیشتر مدافعان حقوق همجنسگرایان قرار گرفته است. ویدیویی که در نوع خود در عرصه هنر و سرگرمی ایرانی اثری تاریخی به حساب می آید.
در اواخر سال ۹۲ این ویدئوی دیگر هم از گوگوش منتشر شد که توجه خیلی ها را جلب کرد، البته در این ویدیو ابی، دیگر ستاره موسیقی  پاپ ایرانی، او را همراهی می کند. ویدیویی برای آهنگی تازه به اسم «نوستالژی».
گوگوش و ابی اول فروردین سال ۹۳ با هم اجرایی مشترک را در شهر دوبی در امارات متحده عربی  برگزار کردند.

هیچ نظری موجود نیست: