۱۳۹۲ اسفند ۲۰, سه‌شنبه

بهروز وثوقی 76 ساله شد / بهروز قبل از بازیگری، کارمند اداره دارایی بود


قدیمی ها - مجتبی نظری: بهروز وثوقی  متولد ۲۰ اسفند ۱۳۱۶ در شهر خوی، آذربایجان غربی است.
بهروز جزء معدود هنرپیشگان سینمای ایران است که توانایی بازی در انواع گونه های مختلف سینمایی از کمدی گرفته تا تاریخی از عرفانی تا تجاری را داشت و دارد. از قدیمی ها شنیدم که به وی لقب کلینت ایستوود ایران را داده اند.
وی قبل از بازیگری در سینما، کارمند اداره دارایی، دوبلور و گوینده رادیو تلویزیون بوده است. البته ناگفته نماند که او در موفقیت بهترین فیلم های مسعود کیمیایی همچون قیصر، گوزن ها و خاک تاثیر فراوانی داشته است.
بهروز وثوقی در مصاحبه ای - هفت سال پیش - با فریدون وحدت شعار گفته بود: من تا شش ماهگی در خوی بودم و بعد به تهران آمدم اوایل را به یاد ندارم ولی بعدا در خیابان خرمشهر زندگی می كردم. من از سن 18 سالگی فعالیت های خودم را شروع كردم و ماحصل این فعالیت ها حدودا نزدیك به 90 تا 100 فیلم و سریال می باشد.
بهروز وثوقی اضافه می کند: زمانی به دیدن فیلمی به اسم «ولگرد» با شركت آقای ناصر ملك مطیعی رفتم، از آنجا كه آمدم بیرون احساسی در من بوجود آمده بود و با دیدن چندین بار این فیلم، جرقه ای از بازیگری در من زده شد.
بهروز گفت: من 10 فیلم اولیه ام را با صدای خودم  بازی كردم و بعد در فیلم های تنگسیر، سازش، گوزن ها هم صدای خودم بود و آنهایی هم كه با صدای خودم نبود به دلیل مشغله زیاد و به موقع رسیدن فیلم - به دلیل قرار دادی -  من در محل دوبله نمی توانستم حاضر باشم.
وقتی مصاحبه کننده از بهروز می پرسد که، آقای سعید راد می گوید: منكر استعداد بهروز وثوقى نیستم، اما واقعا اگر كیمیایى نبود، او چه وضعیتى داشت؟ نظر شما در این مورد چیست؟ و بهروز جواب می دهد: سعید راد از خودشان نپرسیدند كه اگر بهروز وثوقی نبود آن وقت قیصر چه وضعیتی پیدا می كرد؟
آخرین کار بهروز وثوقی تئاتر «یک رؤیای خصوصی» نام داشت که این کار نوشته ایرج جنتی عطائی با بازی بهروز وثوقی، گلشیفته فراهانی و سوسن فرخ نیا که این تئاتر سال ۱۳۹۲ در بسیاری از شهر های دنیا به نمایش در آمد.
یادم می آید روزی برای گفتگویی با بهروز تماس گرفتم، نمی دانم چطور شد که اختلاف ساعت (ایران و آمریکا) را رعایت نکردم و به ساعت 6:30 صبح به وقت آنجا با وی تماس گرفتم. با بهروز صحبت کردم و بین صحبت هایم متوجه شدم که ساعت به وقت آنجا 6:30 است، بسیار شرمنده شدم و از بهروز عذر خواهی کردم. اما بهروز گفت: نه، من نیم ساعت پیش بیدار شده و ورزش کردم و الان هم بسیار سر حال هستم.
بهروز در ادامه به نکته ای اشاره کرد که بسیار خوشحال شدم، او گفت: صبح ها وقتی از خواب بیدار می شوم بعد از ورزش و صبحانه اولین کاری که می کنم دیدن «مجله اینترنتی قدیمی ها»ست. در اینجا، جا دارد از بهروز عزیز به خاطر همراهی با «گروه قدیمی ها» تشکر کنم.
گروه «مجله اینترنتی قدیمی ها» برای بهروز وثوقی نازنین دوست و همراه قدیمی ها، آرزوی سلامتی، موفقیت روز افزون، طول عمر و دیدار در ایران را آرزو می کند.

فرخ ساجدی: بهروز، بازیگری به معناى واقعى است
فرخ ساجدی

قدیمی ها - علی رجبی: فرخ ساجدی به مناسبت تولد بهروز وثوقی گفت: بهروز یكى از بازیگرهاى خوب و حرفه اى سینماى ما هست و او بازیگری به معناى واقعى است. بازیگر كسى است كه جلوى دوربین طورى بازى كند كه توهمى از واقعیت براى بیننده به وجود آید. از نظر بازیگرى مانند او نداشتیم.
در فیلم «پنجره» با بهروز وثوقی و گوگوش هم بازى بودم، این فیلم در رشت فیلم بردارى شد. یادم می آید در ساعت ١٢ نیم شب، وقتى برمی گشتیم به سمت هتل، من با ماشین هونداى قرمزم و او با اوپل زرد رنگ با هم کلی كورس گذاشتیم و بعد تا رسیدیم به هتل با لباس پریدیم تو استخر. جوانى كجاى كه یادت بخیر. بهروز عزیزم ، هر روز برایت رویایی باشد در دست نه دور دست، عشقی باشد دردل نه، درسر و دلیلی باشد برای زندگی، نه روزمره گی.  تولدت مبارک دوست دار تو فرخ ساجدى...

سیمین غفاری: بهروز در کارش خنده رو بود
سیمین غفاری

قدیمی ها - علی رجبی: سیمین غفاری به مناسبت تولد بهروز وثوقی گفت: من با بهروز وثوقی در فیلم «بت» همکاری داشتم، او بسیار بازیگر خوبی هست و از نظر انسانی عالی. بهروز در کارش خنده رو بود. در فیلم «بت» علاوه بر کارگردان که زنده یاد ایرج قادری بود، ایشان بسیار مرا در بازیگری راهنمایی می کرد.
برای این فیلم با بهروز به همراه ناصر ملک مطیعی در هتل کورش شیراز اقامت داشتیم، او همیشه به موقع در صحنه فیلمبرداری حاضر می شد و به کارش علاقه داشت. بازی در کنار ابر بازیگری مثل بهروز وثوقی در سینما بسیار مشکل بود. خاطره ای بخصوصی در ذهن ندارم، ولی همیشه در ذهنم این است که با او موقع فیلمبرداری هیچ مشکلی  نداشتم
برای بهروز وثوقی سال 1393 را سال بسیار خوبی آرزو می کنم و امیدوارم او دست به هر کاری می زدند در آن موفق و پیروز باشد. آخرین کار بهروز به نام «یک رویای خصوصی» که عمدا برای دیدنش به لندن رفتم، بسیار خوشم آمد.
بهروز وثوقی زمانی  که روی صحنه آمد، دیدم چقدر مردم برای دیدن این هنرمند آمدند و من از هیجان اشک از چشمانم جاری شد و در اطرافم دیدم چقدر مردم راجع به او خوب تعریف می کردند. من برای او بهترین سال ها را در کنار خانواده عزیزش  آرزو می کنم و امیدوارم سال های طولانی همراه با سلامتی کامل را سپری کند.

بهروز وثوقی

بهروز وثوقی

بهروز وثوقی

بهروز وثوقی

بهروز وثوقی

همایون بهزادی و بهروز وثوقی

بهروز وثوقی

عبدالله بوتیمار و بهروز وثوقی

بهروز وثوقی و آنتونی کویین

بهروز وثوقی

بهروز وثوقی

بهروز وثوقی و ناصر ملک مطیعی

بهروز وثوقی

بهروز وثوقی، مسعود کیمیایی و اسفندیار منفردزاده

بهروز وثوقی

علی اکبر مهدوی فر و بهروز وثوقی

بهروز وثوقی و چنگیز وثوقی

بهروز وثوقی

۵ نظر:

ناشناس گفت...

ديدن فيلم هاى بهروز انقدر جذاب هستند كه آدم فراموش ميكنه اين فيلمها مربوط به بيش از سى و پنج سال پيش اند،

Unknown گفت...

بهروز وثوقی عزیز تولدت مبارک
هنرمندی که معنای واقعی هنر که با بیان شادیها و غمها ٬ پیروزیها و شکست ها٬ خوشیها و دردها ، عشقها و جدائیها، و همچنین هنجارها و ناهنجاریها اجتماعی ایران را چنان خلاقانه و بی نظیربه اکران درآورد که حتی نسل های آینده در حیرت توانیهای خارق العاده و یادگارهارهای فراموش ناپذیرش او را ستایش خواهند نمود. با آرزوهای عمیق قلبی برای تندرستی و طول عمر بهروز عزیز و در انتظار دیدارش و دیدارمان در ایران .

وی آی پی گفت...

واقعا حسرت میخورم چرا بهروز 35 ساله از سینمای ایران بدوره ,سال 1357 تازه چهره وثوقی جا افتاده تر و جذاب تر و سینمایی تر شده بود و اگر امکان کار کردنش بود دهها فیلم بهتر از قیصر رو بازی میکرد , بروید نقش بهروز در قیصر و کندو و سازش رو ببینید چطور تیپ سازی میکنه بازی این هنرمند منحصربفرد و بینظیر بود از دوستان میخوام فیلم گرگ بیزار بهروز رو هم ببینن در اون فیلم هم بهروز عالی نقش آفرینی کرده همیشه بهروز وثوقی در قلب ایرانیهاست
یاشاسین بهروز یاشاسین آذربایجان یاشاسین ایران

شاهین ملکی گفت...

سلام بر - وی آی پی -

در مورد سن بهروزوثوقی عزیز ، یکروز قبل از بیستم اسفند1357 بهروز چهل ساله بوده گرچه مثل یک جوان سی سالۀ زیبا و قوی ، سرحال و خوشگل و دوست داشتنی بوده و هنوزهم هست . ولی طبق شناسنامه 35 ساله نبوده است.
بهروز عزیز بزرگترین بازیگر تیپ های ایرانی در نود درصد فیلمهایش موفق بوده است وتا به امروز کم نظیر است، اودر کنار فردین محبوب ترین و بهترین بازیگران عرصۀ سینما در تاریخچۀ سینمای ایران هستند.

Unknown گفت...

خدایا خدای خدایان برای بوجود آوردن بهروز از شما متشکریم.......بهروز اسطوره سینما ودلیل عسق به سینماست .در ایران فقط یک نفر در خارج مثنوی هفتاد من.......بازیگر بزرگ تولدت مبارک........افشین ..تهران