۱۳۹۲ بهمن ۱۲, شنبه

این چهارشنبه شاید هفته خوشبختی شما باشد / بلیط های اعانه ملی (بلیط های بخت آزمایی - لاتاری) در ایران ۱۳۵۶-۱۳۴۱ + عکس

قدیمی ها - پرهام شریعتی: بلیط های اعانه ملی یا بخت آزمایی در سال های دهه ی چهل و پنجاه شمسی در ایران به فروش می رفتند.

خرید این بلیط ها از نظر بعضی مذهبیون قمار تلفی می شد و همین باعث شد که فروش آن پس از انقلاب متوقف شود. در سال های دهه نود میلادی شکل جدیدی از بلیط های بخت آزمایی به نام بلیت ارمغان بهزیستی یا هدیه ارمغان سبز توسط سازمان بهزیستی جمهوری اسلامی برای مدتی کوتاه منتشر شد.

چه کسانی برنده جوایز بلیط های اعانه ملی شدند؟
روزنامه اطلاعات -  ۸ فروردین ۱۳۴۲: نخستین برندگان ممتاز بلیط های سری جدید اعانه ملی که علاوه بر دریافت ۱۰۰ هزار تومان پول نقد و هدایای بی شمار فرصت دارند یک دقیقه تمام برای خود پول پارو کنند، دیروز به بنگاه اعانه ملی مراجعه نموده، چک جایزه نقدی و هدایای خود را دریافت داشتند.
خاطر خوانندگان عزیز را مستحضر می دارد که به علت استقبال بی سابقه هموطنان عزیز در قرعه کشی نخستین سری این بلیط ها، دو بلیط برنده جایزه ممتاز اعلام شد، بلیط اول متعلق به دوشیزه قدسیه تضمینی و بلیط دیگر متعلق به خانم عطاکوئی و همسرشان آقای سید موسی هاشمی و آقای حسینعلی باانصاف است که هر سه در آن شریک می باشند.
اکنون مصاحبه کوتاهی با این برندگان خوشبخت که در نخستین روزهای سال نو موفق به تصاحب جوائز و هدایای بی شمار بلیط های اعانه ملی و جایزه پول پارو شده اند از نظر خوانندگان عزیز می گذرد.
سه شریک: یکی از جوایز ممتاز یک میلیون ریالی این هفته نصیب سه نفر شریک گردید که با هم قوم و خویش و هم ولایتی هستند و در خانه ای واقع در خیابان ناصرخسرو کوی منصورالحکما کوچه نور سکونت دارند. این شرکای خوشبخت بانو ملوک عطاکوئی و همسرشان آقای سید موسی هاشمی و آقای حسینعلی باانصاف که شریک و همشهری و هم خانه آن ها می باشد و هر سه اهل لاهیجان هستند. این برندگان خوشبخت به قراری که اظهار داشند از ابتدای انتشار بلیط های اعانه ملی از جمله خریداران آن بوده اند و آقای هاشمی می گفت در این مدت گذشته از جوائز پنجاه و یک صد ریالی، جوائز دو هزار تومانی و پانصد تومانی و صد تومانی نیز نصیبشان گردیده است.
خانم عطاکوئی یک بار هم برنده جایزه یک صد تومانی بلیط های اعانه ملی شده است و لازم به یادآوری است که آقای باانصاف جوان مجردی است که دانشجوی آموزشگاه عالی وزارت دارایی می باشد و آقای هاشمی و بانو عطاکوئی همسر و شریکشان دارای دو پسر هفت ساله و شش ساله می باشند و آقای هاشمی در تهران به تجارت و مشاغل آزاد اشتغال دارد.
خواب عجیب: این سه شریک خوشبخت معمولا به شراکت یکدیگر بلیط می خریده اند. در آخرین هفته سال گشته نیز به شراکت برنده یک جایزه ده تومانی و یک جایزه پنج تومانی می شوند و آقای هاشمی شش تومان از پانزده تومان جایزه سال کهنه را می دهد و سه بلیط جدید برای سال جدید می خرد و بلیط ها را به دست خانم خود می دهد و می گوید این بلیط ها را سه نفری شریکیم آن ها را نگه دارد. آقای هاشمی می گفت یک روز به خانم خودم گفتم پس کی نوبت ما می شود؟ و خانم در جواب من گفت دل من روشن است و می دانم که برنده می شویم. آقای هاشمی می گفت این نوید خانم و اطلاع از اینکه برنده جایزه یک میلیون ریالی علاوه بر دریافت جایزه نقدی و سایر هدایا می تواند یک دقیقه تمام برای خود پول پارو کند طبعا مرا تحت تاثیر قرار داد و یک شب چند ساعت تمام هر سه نفر پیرامون همین موضوع یعنی پول پارو کردن صحبت می کردیم و موقع خواب هم من با همین خیال به خواب رفتم و در عالم خواب دیدم که برنده جایزه بزرگی شده ام، در عالم خواب پیش شریکم آقای باانصاف آمده گفتم کیف شما چقدر پول می گیرد؟ آقای باانصاف خندید و گفت چقدر پول داری؟ گفتم بلیط ما برنده شده می خواهم برای گرفتن پول آن به بانک مراجعه کنم، آقای باانصاف هم در جواب گفت در کیف من سی، چهل هزار تومان پول به خوبی جای می گیرد.
بعد از این خوابی که دیدم امید زیاد به این بلیط ها داشتم و چنانکه می بینید این امید بی جا هم نبود و حالا سه نفری برنده یک میلیون ریال پول نقد شده ایم و اتفاقا هنگام مراجعه به بانک و تحویل پول نیز از همان کیف آقای باانصاف استفاده کردم.
کی پول پارو می کند؟ آقای باانصاف می گفت روز قرعه کشی کنار رادیو نشسته بودیم و بلیط ها هم مقابلمان بود و عجب اینجاست که هر سه بلیط برنده بود زیرا دو بلیط هر یک برنده پنجاه ریال و یکی از آن ها برنده یک میلیون ریال شد. چون به شرکای سه گانه اطلاع داده شده بود که می توانند زورمند ترین و پهلوان ترین خویشان را به وکالت خود جهت یک دقیقه پول پارو کردن انتخاب کنند دو شریک دیگر به آقای هاشمی که جوان نیرومندی هم است اشاره کردند و گفتند ایشان از طرف ما وکالت دارند و آقای هاشمی هم به آن ها قول داد که با تمام قدرت و نیروی خویش برای خود و شرکای خود پول پارو خواهد کرد.
 به قراری که شرکای خوشبخت اولین هفته اظهار می داشتند قصد دارند پول جایزه خود را به منظور توسعه کار تجارتی خود سرمایه گذاری کنند و به شراکت یکدیگر به کار آزاد و تجارت خود ادامه دهند. امیدواریم موفق باشند.
دوشیزه خوشبخت: دومین برنده جایزه ممتاز یک میلیون ریالی این هفته دوشیزه قدسیه تضمینی ساکن بخش ۳ تهران می باشند. دوشیزه تضمینی اظهار می داشتند من از ابتدای انتظار بلیط های اعانه ملی از خریداران ثابت و دائم آن بوده ام و در این مدت اتفاق نیفتاده که حتی یک هفته هم خرید بلیط را فراموش کنم.
چگونه فهمیدم: دوشیزه قدسیه که ساکن بخش ۳ خیابان فرح می باشند اظهار داشتند این هفته از بلیط فروش دوره گردی که به کوچه ما آمده بود دو بلیط خریدم اما چون عید نوروز و شیرینی پزان و چیدن هفت سین و بالاخره پذیرایی از میهمانان و دید و بازدید در میان بود از جریان قرعه کشی مطلع نشدم تا اینکه عصر روز شنبه بلیط  فروش دوره گرد دیگری به کوچه ما آمد و شماره برندگان را در دست داشت و چون دو بلیط خود را با شماره های جوایز تطبیق کردم معلوم شد یکی از بلیط ها برنده حداقل و دیگری برنده حداکثر جایزه بلیط های اعانه ملی شده است بدین معنی که یک بلیط پنجاه ریالی و بلیط دیگر برنده یک میلیون ریال شده بود.
رمز خوشبختی: دوشیزه قدسیه می گفت سر موفقیت در پشتکار و استقامت است و من هم این شانس بزرگ را مدیون استقامت خود می باشیم که از ابتدای انتشار بلیط های اعانه ملی همان طور که گفتم حتی یک دفعه هم از خرید آن منصرف نشده ام. دوشیزه قدسیه می گفت از قول من بنویسید که شانس و اقبال چیزی جز استقامت و پشتکار نیست و من اطمینان دارم که هر کس مرتب و مداوم و بدون وقفه اقدام به خرید بلیط های اعانه ملی کند بالاخره برنده خواهد شد چنانکه من شدم و در ضمن من سر خوشبختی را هم که همان استقامت باشد کشف کرده ام.
نقشه آینده: دوشیزه تضمینی که دیپلمه طبیعی می باشد و در ضمن در خیاطی و طراحی تخصص دارد می گفت احتمال دارد از محل جایزه خود سالن بزرگ افتتاح کنم و در هر حال قصد سفر به خارج را هم دارم. وقتی به دوشیزه خوشبخت گفته شد می تواند هر کس را که میل دارد به وکالت خود جهت پول پارو کردن انتخاب کند خندید و گفت در این صورت کسی را انتخاب خواهم کرد که به خوبی از عهده این کار برآید.
گفت و گوی ما با برندگان جایزه ممتاز نخستین سری بلیط های اعانه ملی بدین ترتیب پایان یافت.
خوانندگان عزیز، برندگان خوشبخت چک جایزه نقدی و هدایای خود را دیروز دریافت داشتند، تنها مراسم پول و پارو باقی مانده است که در همین هفته طی مراسم جالبی در تلویزیون ایران انجام خواهد شد. امیدواریم این شانس بزرگ در هفته آینده نصیب شما بشود.


بلیط های بخت آزمایی - لاتاری


بلیط های بخت آزمایی - لاتاری


بلیط های بخت آزمایی - لاتاری


بلیط های بخت آزمایی - لاتاری


بلیط های بخت آزمایی - لاتاری


بلیط های بخت آزمایی - لاتاری


بلیط های بخت آزمایی - لاتاری


بلیط های بخت آزمایی - لاتاری


بلیط های بخت آزمایی - لاتاری


بلیط های بخت آزمایی - لاتاری


بلیط های بخت آزمایی - لاتاری

هیچ نظری موجود نیست: